اسپاتیفای در نخستین گزارش مالی خود، آمار مشترکانش را ۷۵ میلیون نفر اعلام کرد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، اسپاتیفای با انتشار نخستین گزارش مالی خود اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی اول امسال به رکورد ۷۵ میلیون مشترک و ۹۹ میلیون کاربر رایگان دست یافته است.
تبلیغات

اسپاتیفای به تازگی نخستین گزارش مالی خود را به عنوان یک شرکت عمومی منتشر و آمار جدید مربوط به تعداد کاربران خود را اعلام کرد. اسپاتیفای در مجموع ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۷۵ میلیون مشترک در اختیار دارد. تعداد کاربران پولی این شرکت در مقایسه با پایان سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش یافته است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که تعداد مشترکان سرویس اپل موزیک به تازگی از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشته است. در مقابل تعداد کاربرانی که به صورت رایگان از اسپاتیفای استفاده می‌کنند، ۹۹ میلیون نفر است. علاوه بر این، اسپاتیفای موفق به ثبت درآمد ۱.۱۴ میلیون یورو شد که با انتظارات پیشین دقیقا در یک راستا قرار دارد.

براساس چشم‌انداز مالی اسپاتیفای، تعداد کاربران پولی این شرکت در پایان سه‌ماهه‌ی بعدی به رقمی بین ۷۹ تا ۸۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت. این شرکت پیشتر در آستانه‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود ادامه‌ی مسیرش در سال ۲۰۱۸ را پیش‌بینی و اعلام کرد که انتظار دارد بتواند تا پایان سال تعداد مشترکان خود را به رقم ۹۲ الی ۹۶ میلیون نفر برساند. با این حال، به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران انتظار دارند که تبدیل کاربران رایگان به مشترکان پولی با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

ماه گذشته، اسپاتیفای از تجربه‌ی تازه‌ی خود برای کاربران رایگان که امکان دسترسی آنی به ۱۵ فهرست پخش سفارشی را به آن‌ها می‌دهد، رونمایی کرد. اپلیکیشن بازطراحی‌شده‌ی این سرویس موسیقی امکان شخصی‌سازی موسیقی‌های دلخواه را بلافاصله پس از ثبت‌نام افراد فراهم می‌کند. این اپلیکیشن همچنین مجهز به حالت جدید صرفه‌جویی در مصرف داده است که برای افراد برخوردار از بسته‌های محدود داده ویژگی جذابی به‌شمار می‌رود. با این حال، برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی به صورت انحصاری در اختیار مشترکان پولی باقی می‌ماند.

علاوه بر این، در یادداشت اسپاتیفای برای سرمایه‌گذاران به اپلیکیشن جدیدی برای وسایل نقلیه‌ی کادیلاک و گسترش همکاری با هولو، سرویس ارائه‌دهنده‌ی محتوای تصویری اشاره شده است. در حال حاضر، اشتراک کومبو ۱۲.۹۹ دلاری تنها در دسترس مشترکان فعلی قرار دارد؛ اما اسپاتیفای تصریح کرد که این پیشنهاد در تابستان سال جاری در دسترس مشتریان جدید نیز قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات