توییتر برای اولین بار در پاییز ۲۰۱۷ به سوددهی رسید
توییتر دیروز گزارش مالی مربوط به سهماههی چهارم سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بر اساس آن، برای اولین بار در طول ۱۲ سال گذشته به سوددهی رسیده است. اطلاعات ارائهشده توسط توییتر نشان از این دارد که این کمپانی از درآمد ۷۳۲ میلیون دلاری سود خالص ۹۱ میلیون دلاری کسب کرده است. درآمد توییتر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو درصد از افزایش داشته است. توییتر در طول پاییز ۲۰۱۷ شاهد افزایش درآمد خود از نمایش آگهی بود که برگرفته از تغییرات ایجادشده در پلتفرم این شبکهی اجتماعی در کنار فروش آگهیهای ویدیویی است. هرچند درآمد توییتر طی سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال پیش از آن مقداری کاهش داشته؛ اما موفق شده است طی پاییز ۲۰۱۷ درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری به دست بیاورد.
توییتر اعلام کرده است که میزان کاربران فعال ماهیانهی این کمپانی به ۳۳۰ میلیون نفر رسیده که نشاندهندهی افزایش بسیار کم تعداد کاربران از زمان ورود این کمپانی به تالار بورس در سال ۲۰۱۲ است. براساس اطلاعات ارائهشده، توییتر در سال ۲۰۱۲ تنها ۲۱۸ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه داشت و این تعداد در طول ۵ سال اخیر تنها کمی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است؛ حال آنکه فیسبوک بهعنوان یکی از رقبای توییتر در فاصلهی سال ۲۰۱۲ تا امروز میزان کاربران فعال ماهیانهی خود را از ۸۴۵ میلیون نفر به بیش از ۲.۱۳ میلیارد نفر افزایش داده است.
توییتر در سالهای گذشته نتوانسته آنچنان که باید به میزان کاربران خود بیافزاید و حتی تا مرحلهی خریداری شدن توسط سایر کمپانیها نیز پیشرفت؛ البته این پیشنهادها توسط توییتر رد شد. همانطور که اشاره کردیم، توییتر موفق شده است درآمد ۷۳۱.۶ میلیون دلاری به دست بیاورد؛ حال آنکه تحلیلگران وال استریت کسب درآمد ۶۸۶.۴ میلیون دلاری برای این کمپانی پیشبینی کرده بودند.