پیش بینی عملکرد مالی سامسونگ پایین‌تر از برآوردهای اولیه است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برآوردهای سامسونگ نشان از این داشت که این کمپانی در طول پاییز ۲۰۱۷ از نظر عملکرد مالی رکوردشکنی خواهد کرد؛ حال آنکه آخرین پیش‌بینی این کمپانی چنین چیزی را تصدیق نمی‌کند.
تبلیغات

برخلاف پیش‌بینی‌ اولیه‌ی از عملکرد مالی سامسونگ که نشان از رکوردشکنی دوباره‌ی این کمپانی از نظر کسب سود عملیاتی داشت، آخرین گزارش‌ها نشان از این دارند که سامسونگ آنچنان که در نظر سنجی‌ها اشاره شده بود خوب عمل نکرده است. سرمایه‌گذاران سامسونگ نیز از فروکش کردن موج تراشه‌های حافظه و درآمدزایی کلان سامسونگ در این حوزه ابراز نگرانی کرده‌اند.

پس از اعلام اینکه بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های NAND نتایجی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها کسب خواهد کرد، ارزش سهام این کمپانی با کاهشی ۴ درصدی همراه شد. سامسونگ اعلام کرده است که انتظار دارد طی سه‌ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی، سود عملیاتی ۱۴.۱ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان از کاهش دارد؛ هرچند کسب چنین سود عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۶۴ درصدی دارد.

تحلیل‌گران از جمله‌ی دلایل میزان سود عملیاتی پیش‌بینی شده توسط سامسونگ را افزایش ارزش وون کره در کنار پرداخت پاداش بالا به کارکنان سامسونگ برای قدردانی از عملکرد بهتر عنوان کرده‌اند. یکی دیگر از دلایل برشمرده برای کاهش درآمدزایی بخش تولید تراشه‌های NAND‌ را باید کاهش تقاضایی عنوان کرد که ریشه در کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند دارد. انتظار می‌رود سامسونگ طی سال ۲۰۱۷ سود عملیاتی ۵۰ میلیارد دلاری کسب کند که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نشان از افزایشی نزدیک به ۵۰ درصد دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات