گوپرو در صدد جلب مشتری برای فروش خود است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا بر گزارش‌ها، کمپانی گوپرو به دلیل عملکرد مالی ضعیف قصد دارد علاوه بر یافتن مشتری برای فروش خود، از بازار پهپاد نیز خارج شود.
تبلیغات

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، گوپرو، شرکت سازنده‌های دوربین‌های شخصی ورزشی که از زمان ورود به بازارهای عمومی با مشکلات متعدد مالی دست و پنجه نرم می‌کند؛ در پی فروش کسب وکار خود است. برطبق این گزارش، گوپرو، جی‌پی مورگان (شرکت خدمات مالی آمریکایی) را برای یافتن گزینه‌های فروش به استخدام درآورده است.

نیک وودمن، بنیانگذار و مدیرعامل گوپرو، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد که در مورد فروش شرکت نظر مساعدی دارد. او گفت:

در صورتی که برای توسعه‌ی هرچه بیشتر گوپرو، فرصت پیوستن ما به یک شرکت مادر بزرگ‌تر فراهم باشد؛ ما این مسئله را در نظر خواهیم گرفت.

ارزش گوپرو پس از ارائه‌ی یک پیشنهاد عمومی اولیه در سال ۲۰۱۴، سه میلیارد دلار برآورد شد؛ با این حال، کاهش درآمد در کسب‌وکار دوربین‌ و اقدامات بی‌ثمر و زیان‌ده در ورود به بازار پهپاد و نرم‌افزار ویرایش ویدئو، این شرکت را در معرض کاهش ارزش قرار داده است. سرمایه‌گذاری بازار این شرکت از دوشنبه بعد از ظهر به میزان تقریبا یک میلیارد دلار کاهش یافته است. با این وجود، هنوز مشخص نیست چه شرکت‌هایی مایل به خرید گوپرو خواهند بود.

گوپرو از کسب‌وکار پهپاد نیز خارج می‌‌شود

GoPro Karma

گوپرو همزمان با اعلام تمایل به فروش خود، اعلام کرد که که به دنبال عملکرد ضعیف و ناامیدکننده‌ی پهپادهای سری کارما، از کسب‌وکار پهپاد نیز خارج می‌شود. گوپرو این خبر را در جریان اعلام گزارش مالی خود در روز دوشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار داد. این شرکت همچنین برای مقابله با مشکلات مالی، در حال تعدیل هزاران نفر از کارکنان خود و کاهش دستمزد مدیرعامل شرکت به یک دلار است.

پهپاد ۷۹۹ دلاری کارما نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۶ رونمایی شد؛ اما علاوه بر قیمت گرانی که داشت، محصول ناقصی نیز محسوب می‌شد. پس از آنکه مشخص شد وجود یک نقص فنی در آن موجب از دست رفتن انرژی می‌شود، گوپرو فراخوان بازگشت تمام پهپادهای مدل کارما را داد. منتقدان همچنین کارما را در مقایسه با محصولات رقیب شرکت‌هایی نظیر دی‌جی‌آی در رتبه پایین‌تری قرار داده بودند. متعاقب آن، گوپرو مبلغ ۳۷۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ از دست داد؛ با این وجود، عملکرد مالی آن‌ها در سال بعد اندکی بهبود یافت.

گوپرو در گزارش مالی خود در روز دوشنبه، اعلام کرد که با وجود دستیابی کارما به رتبه‌ی دوم بازار در دسته‌ی قیمتی خود در سال ۲۰۱۷، این محصول در بازار شدیدا رقابتی با چالش روبرو شده است؛ بدین مفهوم که به‌سختی سودی برای شرکت به همراه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات