اسکویر از نظر ارزش بازار، توییتر را پشت سر گذاشت

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دو سال پس از عرضه عمومی سهام اسکویر در بازار بورس، ارزش این کمپانی خدمات مالی از توییتر فراتر رفت.
تبلیغات

ارزش اسکویر (Square)، شرکت دوم جک دورسی، از توییتر پیشی گرفت. به گزارش فکت‌ست، روز گذشته ارزش بازار این شرکت پرداخت همراه به رقم هنگفت ۱۶.۵ میلیارد دلار رسید و با اختلافی یک میلیارد دلاری توییتر را پشت سر گذاشت.

دورسی که در سال ۲۰۰۹ پس از ترک توییتر، اسکویر را بنیان گذاشته بود، دو سال پیش به‌عنوان مدیر اجرایی دوباره به توییتر بازگشت و مقارن با آن سهام اسکویر را در بورس نیویورک به‌عنوان سهامی عام عرضه کرد. دورسی هم‌اکنون سکان هدایت هر دو کمپانی را در دست دارد و برای اداره هرکدام رویکرد مدیریتی متفاوتی اتخاذ کرده است.

ارزش اسکویر از زمان عرضه اولیه عمومی (IPO) بیش از چهار برابر افزایش یافته و به رقم هنگفت ۱۷ میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش توییتر از زمان عرضه اولیه در بازار بورس، نزدیک به ۴۰ درصد افت کرده و به رقم ۱۵.۳ میلیارد دلار تنزل یافته است.

مقایسه ارزش بازار توییتر و اسکویر

مقایسه ارزش بازار توییتر و اسکویر

دیروز پس از انتشار تحلیل مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری اوکور، سهام اسکویر بیش از ۴ درصد افزایش یافت. بی‌شک رشد و موفقیت این کمپانی به زیرساخت‌های پرداخت موبایل قدرتمند آن بازمی‌گردد که توانسته است در سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد تراکنش را در کارت‌های اعتباری پردازش کند. اما توییتر در حال حاضر تمام تلاش خود را به رشد میزان کاربران خود معطوف کرده است.

اسکویر در سه‌ماهه‌ی گذشته زیان کمتری در صورت‌های مالی خود نشان داده است؛ اما در حال حاضر هیچ‌یک از این دو کمپانی به سوددهی نرسیده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات