عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌ها با انتشار گزارش مالی تابستان آلفابت

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آلفابت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی را منتشر کرد که نشان از سود خالص ۶.۷۳ میلیارد دلاری از درآمد ۲۷.۸ میلیارد دلاری دارد.
تبلیغات

گزارش مالی آلفابت برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ نشان از این دارد که با افزایش فروش ۲۴ درصدی گوگل، درآمد و سود خالص این کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار زیادی تجربه کرده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارد که سود عملیاتی آلفابت ۶.۷۳ میلیارد دلار از درآمد ۲۷.۸ میلیارد دلاری است. البته اعداد مورد نظر بدون کسر هزینه‌ی خرید ترافیک محاسبه شده است. تحلیل‌گران وال استریت سود خالص ۸.۸۳ سنتی به ازای هر سهم از درآمد ۲۷.۲ میلیارد دلاری برای آلفابت پیش‌بینی کرده بودند. 

در صورت به حساب آوردن هزینه‌ی خرید ترافیک، درآمد آلفابت به ۲۲.۲ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند؛ حال آنکه کارشناسان از کسب درآمد ۲۱.۹۵ میلیارد دلاری در صورت کسر هزینه‌های خرید ترافیک سخن می‌گفتند. 

بخش بزرگی از درآمد آلفابت را باید در گرو ارائه‌ی سرویس‌های ابری اینترپرایز، نرم‌افزار و محصولات مدیریت اطلاعات به حساب آورد؛ به‌طوری که این سه کسب و کار بیش از ۲۷.۵ میلیارد دلار برای گوگل و آلفابت به ارمغان آورده‌اند. درآمد گوگل از این سه حوزه در مقایسه با درآمد ۲۵.۷۶ میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی دوم افزایش پیدا کرده است. سایر درآمد گوگل برخواسته از ارائه‌ی سرویس‌های کلاد، گوگل پلی و همچنین فروش سخت‌افزار است که بیش از ۳.۴ میلیارد دلار گزارش شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با درآمد ۲.۴۳ میلیارد دلاری، افزایش یافته است. 

درآمد گوگل از هر کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته؛ حال آنکه در مقایسه با فصل پیش از آن ثبت مانده است. مجموع درآمد تبلیغاتی گوگل ۲۴.۱ میلیارد دلار گزارش شده است. با وجود کسب درآمد ۳۰۲ میلیون دلاری از پروژه‌های موسوم به Moonshot، این بخش از کمپانی که شامل پروژه‌های نظیر نست، فایبر، ویمو و بخش فعال در حوزه‌ی بهداشت آلفابت است، ۸۱۲ میلیون دلار ضرر داده است. 

روث پاروت با اشاره به افزایش درآمد ۲۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، عملکرد مالی را بسیار خوب توصیف کرده است. وی از آغاز آزمایش خودروی خودران ویمو در سطوح یخی در آینده‌ی نزدیک سخن گفته است. ساندار پیچای نیز به افزایش کاربران سرویس‌های گوگل نظیر یوتیوب اشاره کرد. وی همچنین اعلام کرد که تعداد پیش‌خرید گوشی‌های هوشمند پیکسل در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات