مدیرعامل بلک بری می‌گوید این شرکت از خطر خارج شده است

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تا همین یکی دو سال پیش دائم خبر‌هایی می‌شنیدیم مبنی‌ بر این که بلک‌بری در حال سقوط و دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات مالی است. اما گویا اوضاع در حال تغییر است.
تبلیغات

بلک‌بری که زمانی یکی از ابر‌قدرت‌های بازار گوشی هوشمند بود، افولی بی‌سابقه را تجربه کرد و درصد زیادی از سهم بازار را به رقبای نوظهور مانند اپل و سامسونگ واگذار کرد.

اما سرانجام بلک‌بری تصمیم گرفت سیستم عامل اختصاصی خود را رها کند و استراتژی دیگری در پیش را بگیرد. اینجا بود که اوضاع شروع به تغییر کرد.

از آن زمان به بعد شاهد معرفی تعداد محدودی دستگاه جدید از این شرکت بوده‌ایم که گل سر‌سبد‌شان KEYone‌ است که ابتدای سال جاری وارد بازار شد.

یکی دیگر از تصمیمات بلک‌بری در جهت بهبود وضعیت خود، این بود که نامش را لایسنس کرد. در نتیجه‌ی همین اقدام حالا درآمد‌های خوبی عاید کانادایی‌ها شده است و توانسته‌اند درآمد خود را به بالای ۵۰ میلیارد دلار برسانند.

مجموعه این اتفاقات و تصمیمات باعث شده است بلک‌بری دوباره روند صعودی بگیرد و همچنین سهام خود را از NASDAQ به NYSE منتقل کند.

مدیرعامل بلک‌بری، جان چن در یک مصاحبه با The Street، دلیل این سری تصمیمات را نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر به مشتریان عنوان کرد.

او همچنین گفت شرکت بالاخره از محدوده خطر خارج شده است.

این شرکت همچنین در نظر دارد در آینده نه‌چندان دور فعالیت خود را در بازار‌های نوظهور و پرسودی مانند خودرو‌های بدون راننده گسترش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات