گزارش درآمد سال ۲۰۱۵ هواوی: ۳۳ درصد افزایش سود خالص و ۴۴ درصد رشد فروش گوشی هوشمند

شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
هواوی سال ۲۰۱۵ را بسیار خوب پشت سر گذاشته است. این کمپانی حالا سومین شرکت بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند پس از اپل و سامسونگ است. هواوی امروز گزارش سال ۲۰۱۵ خود را منتشر کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با زومیت همراه بمانید.
تبلیغات

هواوی در سال ۲۰۱۵ اولین دستگاه نکسوسی خود را با نام نکسوس 6P معرفی و روانه‌ی بازار کرد که از استقبال خوبی نیز برخوردار بود. این شرکت چینی حتی برنامه چیده تا چندین سال آینده بتواند از شرکت‌های سامسونگ و اپل نیز جلو بزند و به اولین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود.

شرکت هواوی در سال ۲۰۱۵ توانسته ۳۳ درصد سود، معادل ۵.۷ میلیارد دلار به دست آورد. درآمد هواوی تا ۳۷ درصد یعنی ۶۰.۹ میلیارد دلار رشد پیدا کرده است. سرمایه‌گذاری بالا در بخش تحقیق و توسعه این شرکت نیز حالا حاشیه‌ی سود ۴۴.۲ درصدی این کمپانی را به ۴۱.۷ درصد کاهش داده است.

مقاله‌های مرتبط:

    بخش دستگاه‌های مصرفی هواوی که شامل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌شود نیز شامل افزایش درآمد هنگفتی تا ۷۳ درصد رشد معادل ۱۹.۹ میلیارد دلار شده است. سامسونگ در سال ۲۰۱۵ توانسته ۳۱۹.۷ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند؛ در حالی که اپل در همین سال توانسته ۲۳۱.۵ میلیون آیفون به فروش برساند.

    نیکول پنگ، مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه هواوی از رشد و تمرکز بیشتر هواوی در بخش کسب و کار گوشی‌های هوشمند خبر داده است. وی به شبکه خبری CNBC گفته:

    فرصت در حال رشد برای گوشی‌های هوشمند هواوی، باعث موفقیت این شرکت برابر سامسونگ و اپل خواهد شد که در تقلا هستند تا دستگاه‌هایی با نوآوری بیشتر بسازند. 

    هواوی در آستانه معرفی جدیدترین پرچم‌دار خود با نام P9 است که انتظار داریم با دوربین دوگانه و چیپست Kirin 950 همراه شود. این دستگاه ششم آوریل (۱۸ فروردین) رسما رونمایی خواهد شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات