هوندا اودیسه ۲۰۱۸ با بهبود های متعددی معرفی شد

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
هوندا مدلی کاملا جدید از خودروی مینی ون اودیسه را در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ معرفی کرد.
تبلیغات

هوندا ادیسه‌ (Honda Odessey) مدل ۲۰۱۸ به جعبه دنده‌ی جدید و سیستم‌های ارتباطی و ایمنی کاملا جدیدی مجهز شده و حالا مدل ۲۰۱۸ به‌عنوان پنجمین نسل از این خودرو آماده است تا خود را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای این کلاس معرفی کند.

هوندا ادیسه در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین خودروها در کلاس مینی ون نزد خریداران آمریکایی است و نسل بعدی آن به تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید مجهز خواهد شد که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند.

هوندا ادیسه

امکانات جدیدی که به هوندا اودیسه اضافه شده‌اند شامل صندلی‌های ردیف دوم با قابلیت Magic Slide، سیستم Cabin Talk و سامانه‌ی Cabin Watch هستند. هوندا روی این مدل صفحه نمایشی جدید نیز نصب کرده است که از سیستم عامل OS اختصاصی برای هوندا بهره‌مند است و قابلیت اتصال وای فای و 4G دارد. برای سرنشینان عقبی نیز سیستم سرگرمی جدید در نظر گرفته شده است که قابلیت نمایش ویدئو و بسیاری امکانات دیگر دارد و از تیپ EX و بالاتر به‌صورت استاندارد موجود است.

هوندا ادیسه

مدیر اجرایی هوندای آمریکا، جان مندل در مورد این خودرو گفته است: «اودیسه‌ی جدید تعاریف جدیدی از قابلیت‌ها، عملکرد و توانایی‌های یک خودروی خانوادگی ارائه خواهد کرد. از هر زاویه‌ای که به طراحی این خودرو نگاه کنیم، تلاش شده است اعضای خانواده فارغ از این‌که در کدام یک از صندلی‌های ماشین نشسته باشند، حتی در مسافت‌های طولانی نیز راحتی و رضایت کامل داشته باشند.»

هوندا ادیسه

در بخش نمای ظاهری، هوندا نخست از جلوپنجره‌ی جدید خود به‌عنوان امضای طراحی جدید محصولاتش استفاده کرده است، این جلوپنجره با نام «بال‌های در حال پرواز» شناخته می‌شود. چراغ‌های اصلی جلو توسط نواری از لامپ‌های LED احاطه شده‌اند و آیرودینامیک جلوی ادیسه توسط یک جلوپنجره‌ی فعال بهبود پیدا کرده است. ریلی که درهای عقبی خودرو به‌صورت کشویی روی آن حرکت می‌کنند، به‌صورت مخفی است و در قسمت پایینی پنجره‌ی عقبی پنهان شده است. در قسمت عقبی ادیسه از چراغ‌های LED و درب صندوق بار با قابلیت باز شدن بدون نیاز به دست استفاده شده است. 

هوندا ادیسه 2018

با ورود به داخل کابین ادیسه نخستین چیزی که جلب توجه می‌کند، افزایش کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین است که شامل استفاده از پلاستیک نرم هم می‌شود. اما چیزی که قطعا خریداران ادیسه‌ی جدید را خوشحال خواهد کرد، استفاده از فناوری‌های جدید در داخل کابین این خودرو است. در مقابل دیدگان راننده یک نمایشگر ۷ اینچی از نوع TFT وجود دارد که جایگزین صفحه نشان‌دهنده‌های متداول شده است و برای سیستم ارتباطی و رسانه‌ای خودرو نیز یک نمایشگر ۸ اینچی با رزولوشن بالا در کنسول مرکزی نصب شده است . 

هوندا ادیسه

این سیستم ارتباطی و سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد و اگر بخواهیم به بخشی از توانایی‌های آن بپردازیم باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • امکان دانلود آپدیت‌ها
  • وجود فناوری Cabin Watch که برای راننده و سرنشین جلویی امکان دیدن سایر سرنشینان را در شب و روز فراهم می‌کند.
  • سیستم Cabin Talk که برای راننده امکان صحبت کردن با سرنشینان ردیف سوم را از طریق اسپیکرها فراهم می‌کند.
  • سیستم کابین کنترل که با استفاده از یک نرم افزار نصب‌شده روی تلفن‌های همراه هوشمند، امکان کنترل سیستم تهویه مطبوع، بخاری و سیستم صوتی خودرو را از دور فراهم می‌کند.
  • سیستم Connected Rear Entertainment System که از یک نمایشگر سقفی ۱۰.۲ اینچی تشکیل شده است و می‌توان در آن به تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک پرداخت.
  • سیستم Social Play List که همانند یک جعبه‌ی موزیک مجازی است و سرنشینان این امکان را دارند تا موزیک‌های مور علاقه‌ی خود را در آن آپلود کنند و از طریق سیستم صوتی خودرو به آن‌ها گوش دهند. 

نکته‌ی دیگری که در فروش بالای نسل جدید هوندا ادیسه‌ی تأثیر خواهد گذاشت، محیط فوق‌العاده آرام و بی‌صدای کابین این خودرو است که به لطف عایق‌بندی خوب درها و البته استفاده از شیشه‌ها آکوستیک به دست آمده است؛ ضمن اینکه در کف خودرو، زیر کاپوت و داخل گلگیرها از مواد عایق صوتی استفاده شده است. فناوری جدیدی با نام سیستم مدیرت صدای فعال نیز در داخل خودرو نصب شده است تا بی‌صدایی کابین در تمامی شرایط را تضمین کند.

استفاده از فناوری جدید مجیک اسلای برای صندلی‌ها، دیگر نکته‌ای است که کاربران هوندا ادیسه آن را خواهند پسندید. با این فناوری حتی در صورتی که روی صندلی‌ها ردیف دوم، دو عدد صندلی مخصوص کودک نصب شده باشد، همچنان امکان دسترسی آسان و سریع به ردیف سوم صندلی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

هوندا ادیسه

هوندا همیشه اهمیت ویژه‌ای برای امنیت محصولاتش قائل بوده است و ادیسه نیز از این قاعده مستثنا نیست. هوندا ادیسه‌ی ۲۰۱۸ در تیپ‌ها EX و بالاتر خود (که البته پیش‌بینی می‌شود این تیپ‌ها ۹۵ درصد فروش این خودرو را به خود اختصاص دهند) مجهز به پکیج ایمنی Honda Sensing است که شامل سامانه‌ها ایمنی نظیر سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم هشدار خروج از مسیر و سیستم کروز کنترل هوشمند می‌شود.

هوندا ادیسه 2018

سایر امکانات استاندارد هوندا ادیسه‌ی ۲۰۱۸ شامل چراغ‌های اصلی LED، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، آینه‌های جانبی گرم شونده، گرم‌کن فرمان، چراغ‌های هوشمند، سنسور باران، سیستم هشدار نقطه‌ کور، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم هشدار ترافیک پشت سر، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم اتوهلد، تهویه‌ی مطبوع سه منطقه‌ای، سیستم شارژر بدون سیم تلفن همراه، سیستم صوتی چندنقطه‌ای، رادیوی HD و جاروبرقی داخلی خودرو هستند.

هوندا ادیسه 2018

نیروی مورد نیاز برای حرکت هوندا ادیسه‌ی ۲۰۱۸ از طریق یک پیشرانه‌ی شش سیلندر v شکل به حجم ۳.۵ لیتر تأمین می‌شود که به کمک سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های اختصاصی هوندا با نام هوندا i-VTEC می‌تواند ۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای این خودرو همچنین دو نوع جعبه دنده قابل انتخاب است که یکی ۹ دنده‌ی خودکار و دیگری ۱۰ دنده‌ی خودکار است. لازم به ذکر است که جعبه دنده‌ی ۱۰ سرعته تنها در مدل‌های فول این خودرو قابل انتخاب است.   

هوندا ادیسه 2018

هوندا ادیسه‌ی ۲۰۱۸ از بهار امسال وارد بازار خواهد شد و به رقابت با رقبایی همچون تویوتا سینا، کیا سدونا و دوج گرند کاروان خواهد پرداخت.

هوندا ادیسه 2018
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات