اپل نسل جدید کامپیوتر Mac Pro را با ظاهری خارق العاده معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه در پوشش زنده زومیت مشاهده کردید، اپل امروز علاوه بر iOS 7 و نسخه جدید سیستم عامل OS X از کامپیوتر جدید Mac Pro با طراحی استوانه‌ای شکل پرده برداشت. نمونه اولیه از این کامپیوتر استوانه ای، دارای ظاهری متفاوت و نسبتاً عجیبی است که اپل قصد دارد توسط آن، بازار کامپیوترهای رومیزی را رونق بخشد. شاید بتوان این Mac Pro را زیباترین کامپیوتر رومیزی و شاید هم قدرتمندترین آن‌ها نامید. در ادامه مطلب گالری تصاویر و اطلاعات بیشتر را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

تنها اطلاعاتی که از این کامپیوتر جذاب دردسترس است به وجود 4 پورت USB 3.0 و شش پورت تاندربولت 2، همچنین یک خروجی HDMI، جک 3.5 میلی متری هدفون و شبکه گیگابیت اترنت خلاصه می‌‍‌شود.

اپل سخت افزار قدرتمندی را در یک ابزار کوچک جا داده است. این کمپانی در خلال کنفرانس امروز خود گفت که Mac Pro جدید نسبت به نسل قبلی از حجم یک هشتمی برخوردار است.

Mac Pro اپل مجهز به پردازنده Xeon - از خانواده پردازنده‌های مخصوص سرور اینتل – و دو پردازنده گرافیکی (GPU) ساخت AMD است. ازآنجاکه این پردازنده‌های قدرتمند قاعدتا دمای بسیار زیادی را نیز تولید خواهند کرد به نظر می‌رسد اپل سیستم خاصی را برای خنک کردن کامپیوتر و خروج دمای گرم از قسمت پایین استوانه در نظر گرفته است.

Mac Pro جدید اپل از حافظه رم ECC با باس 18636MHz و پهنای باند فوق‌العاده 60GB/s بهره می‌برد. پردازنده این کامپیوتر از نوع FirePro ای ام دی است که از 6 گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار بوده و از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند. این پردازنده قادر به ارائه بازده 7 پتافلاپی است.

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد Mac Pro جدید اپل بدست آورید، صفحه اختصاصی آن را در وب سایت اپل از دست ندهید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات