قیمت کامپیوترهای کوچک Asus NUC اعلام شد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از مینی کامپیوتر ASUS ROG NUC در دو حالت عمودی و افقی
ایسوس قیمت اولین مینی‌کامپیوترهای گیمینگ NUC مجهز به پردازنده‌های اینتل را اعلام کرد.
تبلیغات

ایسوس از NUC 14 پرو و NUC 14 پرو پلاس در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد. این دو دستگاه از زمانی که ایسوس مجوز غیرانحصاری تولید را از اینتل خریداری کرد، اولین سیستم‌های NUC این شرکت بوده‌اند.

مینی‌کامپیوترهای NUC جایگاه نسبتاً مناسبی را در بازار دارند. بنابراین وقتی اینتل اعلام کرد که در حال خروج از تجارت NUC است، ایسوس این مجوز را از اینتل دریافت کرد تا به تولید NUC ادامه دهد.

ایسوس انواع پیکربندی و قیمت مینی کامپیوتر NUC 14 Pro و +NUC 14 Pro را که توسط جدیدترین پردازنده‌ اینتل سری میتیور لیک تغذیه می‌شوند منتشر کرده است.

NUC 14 Pro در دو شاسی باریک و کشیده با محفظه‌ی ۲٫۵ اینچی عرضه می‌شود. تفاوت قیمت این دو شاسی پنج دلار است. با این حال، همه‌ی کانفیگ‌ها گزینه‌ی شاسی باریک یا کشیده ندارند و برخی از آن‌ها فقط در یک پیکربندی عرضه می‌شوند.

مینی کامپیوتر NUC 14 Pro و Pro Plus ایسوس از نمای جلو

ایسوس درحال‌حاضر NUC 14 پرو را با پنج پردازنده‌ی مختلف به فروش می‌رساند. کانفیگ پایه تنها مدلی است که از پردازنده‌ی Core 3 100U استفاده می‌کند و با قیمت ۳۹۴ دلار به فروش می‌رسد.

قیمت مینی کامیپوتر ایسوس در مدل مجهز به Core Ultra 5 125H و Core Ultra 5 135H (با شاسی کشیده) به‌ترتیب ۵۳۵ و ۷۲۹ دلار است و مدل‌های Core Ultra 7 155H و Core Ultra 7 165H ( با شاسی کشیده) به‌ترتیب ۶۹۴ و ۸۹۹ دلار برای شما هزینه خواهند داشت.

مدل NUC 14 پرو پلاس نسخه‌ی رده‌بالای این دستگاه به‌حساب می‌آید و شما می‌توانید بین سه پیکربندی Core Ultra 5 125H ،Core Ultra 7 155H و Core Ultra 9 185H یکی را انتخاب کنید. ایسوس تنها قیمت مدل Core Ultra 9 185H را در لیست قرار داده است (۸۶۹ دلار).

پورت‌ها و اتصالات مینی پی‌سی NUC 14 Pro ایسوس

NUC 14 Pro و +NUC 14 Pro برخی از ویژگی‌های مشترک را ارائه می‌دهند. هر دو دستگاه به دو اسلات برای ماژول‌ رم SO-DIMM DDR5 تا ۹۶ گیگابایت و دو رابط M.2 2280 PCIe 4.0 x4 و M.2 2242 PCIe 4.0 x4 مجهز هستند. اتصالات بی‌سیم شامل وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ است.

گزینه‌های اتصال نیز یکسان هستند. در پنل جلویی کیس یک درگاه USB 3.2 Gen 2x2 Type-C و دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A وجود دارد. پنل پشتی دارای دو درگاه Thunderbolt 4، یک درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک درگاه قدیمی USB 2.0 Type-A، دو درگاه HDMI 2.1 و یک درگاه اترنت ۲٫۵ گیگابیتی است.

NUC 14 Pro و +NUC 14 Pro هنوز برای سفارش دردسترس نیستند. تاریخ عرضه همچنان مشخص نیست و ایسوس هنوز تأیید نکرده است که چه زمانی می‌توان مینی‌کامپیوترهای جدید را خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات