این قدرتمندترین مینی پی‌سی سال ۲۰۲۴ است

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
مینی پی سی با پردازنده Ryzen 9 7945HX
شرکت Minisforum، قدرتمندترین پردازنده‌های لپ‌تاپ اینتل و AMD را در مینی‌پی‌سی‌های پرچم‌دارش به‌کار گرفته است.
تبلیغات

شرکت Minisforum با دستی پر به نمایشگاه CES 2024 آمده است. این شرکت جزو نخستین تولیدکنندگان Mini-PC است که پردازنده‌های نسل‌چهاردهمی Core Ultra از خانواده‌ی پردازنده‌های Meteor Lake اینتل را در مینی‌پی‌سی‌هایش به‌کار می‌گیرد.

در میان محصولات Minisforum، دو Mini-PC قدرتمند HX200X و HX200G بیش‌ از همه خودنمایی می‌کنند. در‌ادامه، به‌صورت مختصر با هر دو مینی‌پی‌سی آشنا می‌شویم.

مینی پی سی با پردازنده Core Ultra 9 185H
HX200X

مینی‌پی‌سی HX200X جزو نخستین محصولات Minisforum با پردازنده‌های نسل‌چهاردهمی Meteor Lake به‌شمار می‌آید؛ دستگاهی که از پردازنده‌ی پرقدرت و ۴۵ واتی Core Ultra 9 185H با ۱۶ هسته و معماری هیبریدی اینتل با هسته‌های Redwood Cove و Crestmont قدرت می‌گیرد. این مینی‌پی‌سی جمع‌وجور برای پردازش‌های گرافیکی نیز به پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی اینتل با معماری Xe-LPG و ۸ هسته‌ی Xe اتکا دارد.

مینی‌پی‌سی جمع‌وجور HX200X از نمایشگر لمسی کوچکی، دوربین 1080p و پایه‌ی عمودی نیز بهره می‌برد. براساس آنچه از مشخصات سخت‌افزاری HX200X برمی‌آید، به‌نظر می‌رسد که Minisforum با این دستگاه، کاربری‌های سبک، روزمره، خانگی و اداری را هدف گرفته است. از دیگر مشخصات محصول می‌توان به دو اسلات رم DDR5-5600 SO-DIMM با ظرفیت حداکثر ۹۶ گیگابایت و دو اسلات PCIe M.2 Gen4x4 SSD به‌همراه درگاه SD-Card اشاره کرد.

مینی پی سی با پردازنده Ryzen 9 7945HX
HX200G

در سوی دیگر میدان، مینی‌پی‌سی قدرتمندترِ HX200G را داریم که از پردازنده‌ی لپ‌تاپیِ Ryzen 9 7945HX با ۱۶ هسته‌ی Zen 4 قدرت می‌گیرد و ازلحاظ عملکردی تنه‌به‌تنه‌ی پاره‌ای از دستگاه‌ها با پردازنده‌های پرچم‌دار دسکتاپ نیز می‌زند.

Minisforum به گرافیک یکپارچه‌ی موجود در دل Ryzen 9 7945HX بسنده نکرده و مینی‌پی‌سی HX200G را به گرافیک مجزای Radeon RX 7600M XT نیز مجهز کرده است که با ۳۲ واحد محاسباتی و معماری RDNA3، کم‌وبیش عملکردی در سطح گرافیک لپ‌تاپیِ RTX 4070 ارائه می‌دهد.

مینی پی‌سی HX200G از ۴ فن خنک‌کننده استفاده می‌کنند که هم‌زمان می‌توانند حرات ۸۵ واتیِ CPU و حرارتِ ۱۲۰ واتی GPU را با سطح نویز ۴۵ دسی‌بل به بیرون هدایت کنند. HX200G نخستین مینی‌پی‌سی Minisforum با پشتیبانی از PCIe Gen5 SSD نیز به‌شمار می‌آید.

متأسفانه در‌حال‌حاضر Minisforum قیمت مینی پی سی جدیدش و تاریخ عرضه‌ی آن را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات