مینی کامپیوترهای میتیور لیک برای مک مینی اپل رجزخوانی می‌کنند

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
مینی کامپیوترiMini
مینی کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های اینتل Core Ultra حداکثر با ۱۶ هسته و گرافیک ARC، رقابتی جدی با مک‌ مینی‌ اپل را آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

اولین مینی کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده اینتل میتیور لیک را MECHREVO و Thunderbolt به‌نمایش گذاشته‌اند. پردازنده‌های سری Core Ultra اینتل با بهره گرفتن از هسته‌های مدرن عملکرد بهتری نسبت‌ به نسل دوازدهم و سیزدهم پردازنده‌های تیم آبی ارائه می‌دهند و این مورد به‌ویژه در بخش گرافیک بهتر احساس می‌شود. علاوه‌براین پردازنده‌های جدید از واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی استفاده می‌کنند که عملکردهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را بهبود می‌دهد.

مینی کامپیوتر MECHREVO iMini

MECHREVO مینی کامپیوترهای iMini را در دو مدل پرو استاندارد ارائه می‌کند. این محصولات با پردازنده‌های Core Ultra 7 155H و Core Ultra 5 125H، حداکثر ۱۶ هسته و پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه‌ی Arc Xe-LPG با ۸ هسته‌ی Xe عرضه می‌شوند. این محصولات حداکثر با رم ۳۲ گیگابایتی DDR5-5600 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD PCIe Gen 4 NVMe عرضه می‌شوند.

مینی کامپیوتر MECHREVO imini
مینی کامپیوتر MECHREVO imini
مینی کامپیوتر MECHREVO imini
مینی کامپیوتر MECHREVO imini

طراحی مینی کامپیوتر MECHREVO از مک مینی‌های اپل الهام گرفته و ابعاد آن ۱۵۴ در ۱۵۲ در ۳۷٫۸ میلی‌متر است و وزنش به ۰٫۷۹ کیلوگرم می‌رسد. کامپیوتر iMini شاسی بسیار باریک با لبه‌های نقره‌ای براق و بدنه‌ی نقره‌ای مات دارد و لوگوی شرکت سازنده نیز روی آن دیده می‌شود.

در بخش جلویی این مینی کامپیوتر دکمه‌ی پاور تعبیه شده است و پورت‌های USB 3.2 Gen 2، درگاه USB-A 3.2 Gen 2، قفل و سایر پورت‌ها در لبه‌های کناری آن قرار دارند. در بخش پشتی این محصول نیز دو درگاه اترنت، یک پورت USB C تاندربولت ۴، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون/میکروفون، خروجی‌های نمایشگر DP/HDMI، پورت USB-A 3.2 Gen 2 و درگاه USB-A 2.0 قرار دارند.

لبه‌های کناری مینی کامپیوتر MECHREVO iMini حفره‌هایی برای خروج هوای گرم دارد و در شاسی پایینی آن نیز دریچه‌ای بزرگ به‌چشم می‌خورد. آزمایش‌های این شرکت نشان می‌دهد حداکثر دمای سیستم با مصرف برق ۶۵ وات به ۸۸ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

MECHREVO می‌گوید، مینی کامپیوتر جدیدش در ماه جاری عرضه شود. قیمت کامپیوتر کوچک این شرکت برای مدل مجهز به پردازنده‌ی 125H حدود ۶۰۰ دلار است.

مینی کامپیوتر Thunderbolt MIX PRO AI

مینی کامپیوتر Thunderobot MIX PRO AI

تاندربولت دو مینی کامپیوتر مبتنی‌بر پردازنده‌های میتیور لیک اینتل با نام Mix Pro AI معرفی کرده است که یک نسخه از این محصول با انواع مختلفی از پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل عرضه می‌شود و از سیستم خنک‌کننده‌ی قدرتمندی بهره می‌برد.

Thunderbolt MIX PRO AI از ۳۲ گیگابایت رم DDR5-5600، یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 NVMe SSD و شاسی برش‌خورده با دستگاه CNC بهره می‌برد. این محصول دو پورت اترنت، درگاه تاندربولت ۴ و پورت استاندارد USB-C را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و از وای‌فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کند. این شرکت اعلام کرده اطلاعات بیشتر درمورد مینی کامپیوتر جدیدش به‌زودی ارائه خواهد شد.

مینی کامپیوتر Thunderbolt MIX PRO AI در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات