کاهش ۲۸ درصدی فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۲

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ترک پد لپ تاپ گینمگ OMEN اچ پی
تحلیل‌گران بازار در IDC می‌گویند روند خرید رایانه‌های شخصی که به‌دلیل شیوع کرونا افزایش یافته بود، رو‌به پایان است.
تبلیغات

براساس اعلام IDC، فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. شرکت‌های مختلف در بازه‌ی زمانی مذکور ۶۷٫۲ میلیون دستگاه رایانه به‌فروش رسانده‌اند که نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه سال ۲۰۲۱ نشان‌دهنده‌ی کاهش ۲۸٫۱ درصدی است.

این درحالی است که میزان فروش کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ نیز کاهش ۱۵ درصدی را تجربه کرد و درکل سال گذشته شاهد افت ۱۵٫۶ درصدی در فروش رایانه‌های شخصی بودیم.

IDC می‌گوید رونق فروش کامپیوترهای شخصی که در دوره‌ی همه‌گیری کرونا شاهد آن بودیم، به پایان رسیده، اما میزان فروش این محصولات نسبت به سال‌های قبل‌از همه‌گیری بیشتر بوده است.

رایان ریث، نایب رئیس گروه IDC با انتشار بیانیه‌ای گفت:

کاهش فروش رایانه‌های شخصی برای دومین سه‌ماهه‌ی متوالی در سال ۲۰۲۲، تصویری ناامیدکننده از این بازار ترسیم می‌کند. این درحالی است که سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش درخورتوجه در میزان فروش کامپیوترهای شخصی بودیم.
- رایان ریث

البته شرکت تحقیقات بازار IDC نسبت به آینده‌ی بازار رایانه‌های شخصی خوش‌بین است و باور دارد سال ۲۰۲۴ شاهد بهبود فروش این محصولات خواهیم بود و علاوه‌براین طی سال ۲۰۲۳ فرصت‌هایی در این بازار وجود خواهد داشت.

به گزارش CNET، لنوو با فروش ۱۵٫۵ میلیون رایانه‌ی شخصی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲، جایگاه اول فهرست برترین شرکت‌‌های فروشنده‌ی کامپیوتر را همچنان حفظ کرد. بااین‌حال، میزان فروش این شرکت نسبت به سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است. فروش کامپیوترهای شخصی HP و دل نیز در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته نسبت به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به‌ترتیب حدود ۲۹ درصد و ۳۷ درصد افت کرده است.

اپل تنها برند سازنده‌ی کامیپوترهای شخصی بود که فروش آن در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته تقریباً تغییری نداشته است. سازنده‌ی مک با فروش ۷٫۵ میلیون کامپیوتر در این بازه‌ی زمانی، جایگاه چهارم فهرست را به‌خود اختصاص داد. میزان فروش این شرکت نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۲٫۱ درصد کاهش یافته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات