کامپیوتر Intel NUC 12 Enthusiast با پردازنده 12700H و گرافیک A770M معرفی شد

سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل کامپیوتر جدید NUC 12 Enthusiast را با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و درایو SSD و پردازنده‌ی نسل دوازدهمی 12700H رونمایی کرد.
تبلیغات

اینتل پس از هفته‌ها انتظار سرانجام مینی کامپیوتر جدید سری Intel NUC را رونمایی کرد. سیستم جدید اینتل که با کدنام Serpent Canyon شناخته می‌شود مخصوص گیمرها و تولیدکنندگان محتوا و افرادی است به‌دنبال محصولی جمع‌و‌جور با قدرت پردازشی بالا می‌گردند، اما قصد ندارند پرقدرت‌ترین و گران‌ترین مدل NUC را تهیه کنند.

به گزارش تک‌اسپات، Intel NUC 12 Enthusiast اولین مدل از کامپیوترهای سری NUC محسوب می‌شود که از پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی مجزای ساخت اینتل استفاده می‌کند. این کامپیوتر مجهز به سی‌پی‌یو نسل دوازدهمی Intel Core i7-12700H و پردازنده‌ی گرافیکی Intel Arc A770M (کلاس لپ تاپ) است. پردازنده‌ی 12700H از ۱۴ هسته و ۲۰ ترد استفاده می‌کند و در کنار بهره‌مندی از ۲۴ مگابایت کش هوشمند (Smart Cache) توانایی دستیابی به فرکانس بوست ۴٫۷ گیگاهرتز را دارد.

نمای جلو کامپیوتر Intel NUC 12 Enthusiast اینتل

کیت جدید NUC اینتل از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم دو کاناله‌ی DDR4 و سه درایو M.2 PCIe SSD (شامل دو NVMe نسل چهارم) پشتیبانی می‌کند و از دو درگاه Thunderbolt 4، سه درگاه USB 3.2 Gen2 (Type-A)، دو درگاه DisplayPort 2.0 و یک درگاه HDMI 2.1 بهره می‌گیرد.

اینتل پایه‌ی ویژ‌ه‌ای را با سیستم جدید خود عرضه می‌کند تا کاربر بتواند NUC 12 Enthusiast را در حالت افقی و عمودی روی میز قرار دهد. اینتل می‌گوید این کامپیوتر مینی سه سال گارانتی دارد.

اینتل کامپیوتر NUC 12 Enthusiast را در دو حالت می‌فروشد. در حالت اول، NUC در قالب سیستمی که قطعاتش از قبل بسته شده‌اند عرضه می‌شود، اما در حالت دوم کاربر باید خودش اقدام به خرید رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی و سیستم‌عامل کند.

پورت های کامپیوتر Intel NUC 12 Enthusiast اینتل

اینتل می‌گوید قیمت کیت‌های تکمیل‌نشده‌ی NUC از ۱٬۱۸۰ دلار تا ۱٬۳۵۰ دلار متغیر خواهد بود و سیستم‌های کاملاً آماده بعدا ازطریق خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند. یکی از کانفیگ‌های آماده‌ی NUC شامل ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت درایو ذخیره‌سازی PCIe Gen4 NVMe SSD و سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ هوم است.

کسانی که به‌دنبال قدرت پردازشی بیشتر هستند بهتر است سراغ NUC 12 Extreme بروند. این کامپیوتر با پردازنده‌های پرقدرت‌تر عرضه می‌شود و گرافیک قوی‌تری در خود جای می‌دهد. مدل Extreme بسیار بزرگ‌تر از مدل Enthusiast است و قیمت بالاتری دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات