آمیختن طبیعت و فناوری با ترکیب کیس کامپیوتر با آکواریوم

پنج‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی MetalFish خلاقیت خود را با تولید کیس کامپیوتر مجهز به آکواریوم به‌نمایش گذاشته است.
تبلیغات

اگر دوست دارید خلق‌و‌خوی طبیعت‌دوست یا حتی آرامتان را به دیگران نشان دهید، شاید مزین‌کردن کیس کامپیوتر شخصی به آکواریوم آرامش‌بخش پر از آب و ماهی ایده‌ی بدی نباشد. ترکیب‌کردن کیس کامپیوتر با آخرین فناوری‌های روز قرن ۲۱ به‌همراه چراغ‌های رنگی و آکواریومی با تزیینات خیره‌کننده همان چیزی است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

شرکت چینی MetalFish که در‌زمینه تولید کیس‌های کامپیوتر فعالیت می‌کند، به‌تازگی مدل جدید Y2 Fish Tank را به خط‌تولیدش اضافه کرده است که از مهم‌ترین ویژگی یک کیس مناسب بهره‌ می‌برد. طبق بررسی‌های انجام‌شده از ابعاد این کیس، حجم آن به ۲۷ لیتر می‌رسد که نیمی از آن را آکواریوم بالایی‌اش به‌ خود اختصاص داده است. اگر عاشق طبیعت و ماهی‌ها باشید، بعید است در محفظه ۱۳.۵ لیتری آن به‌جز ماهی قطعه دیگری قرار دهید.

کیس آکواریومی Y2 Fish Tank

مدل Micro-ATX کیس Y2 Fish Tank می‌تواند مادربرد Micro-ATX یا Mini-ITX را به‌همراه یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲.۵ اینچی، یک جفت فن ۹۰ میلی‌متری، یک کارت گرافیک با اندازه حداکثر ۲۲ سانتی‌متر، یک خنک‌کننده‌ی پردازنده‌ی ۹۰ میلی‌متری و یک منبع‌ تغذیه 1U یا Flex ATX در بدنه‌ی آلومینیومی ۱.۵ میلی‌متری خود جای دهد. همچنین، سیستم نورپردازی قابل‌تنظیمی با کنترل از راه دور برای این کیس در نظر گرفته شده است.

کیس آکواریومی Y2 Fish Tank

مخزن آکواریوم بالایی این کیس از شیشه ۵ میلی‌متری ساخته و پنلی آکریلیکی با ضخامت ۳ میلی‌متر برای جلوگیری از نفوذ آب به قطعات الکترونیکی زیرین کامپیوتر در نظر گرفته شده است. نوار نورانی LED بالای آکواریوم نورپردازی گرما بخشی را برای این محصول به‌ارمغان آورده است و سیستم پمپاژ هوا و تصفیه‌ی آب تعبیه‌شده در آن نیز با دریافت انرژی برق از کامپیوتر ازطریق رابط USB حیات‌وحشی مناسب را برای موجودات داخل آکواریوم فراهم می‌کنند.

مهم‌ترین سؤالی که درباره‌ی محصول خلاقانه‌ای مثل این کیس به ذهن می‌رسد، امکان بهره‌مندی از گرمای تولید‌شده کامپیوتر برای گرم‌کردن آب آکواریوم یا درمقابل استفاده از آب آکواریوم برای خنک‌کردن قطعات کیس کامپیوتر است. بااین‌حال، با‌توجه‌‌‌به قیمت ۷۵ دلاری کیس Y2 Fish Tank در چین، بعید است MetalFish از مهندسی خاصی برای بهره‌بردن از مزایای متقابل آب آکواریوم و قطعات کامپیوتر استفاده کرده باشد. این محصول را بیشتر می‌توان طراحی جدیدی دانست که پس از پر‌شدن آکواریوم آن با آب و ماهی، محصولی جا‌به‌جایی‌نشدنی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات