یک افشاگر: اپل عرضه مک پرو M1 را در لحظه آخر لغو کرد

چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر مک پرو اپل Apple Mac Pro از نمای جلو
افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید اپل در ابتدا قصد داشت مک پرو مجهز به پردازنده‌ی M1 را عرضه کند؛ اما در نهایت تصمیم گرفت عرضه‌ی این کامپیوتر را با هدف استفاده از تراشه‌ی M2 لغو کند.
تبلیغات

مارک گارمن، افشاگر خوش‌نام بلومبرگ، در مصاحبه‌ی جدیدی پیش‌بینی‌های خود درباره‌ی آینده‌ی کامپیوترهای سری مک اپل را مطرح کرده است. گارمن در بخشی از مصاحبه‌اش گفته است که اپل کامپیوتر پرقدرت مک پرو را به پردازنده‌ی M1 مجهز کرد و قصد داشت آن را عرضه کند؛ اما در‌نهایت تصمیم گرفت منتظر تولید پردازنده‌ی M2 Pro بماند. گارمن می‌گوید که مدل جدید مک پرو در اواخر سال جاری میلادی معرفی و سپس در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.

مارک گارمن پیش‌تر در مقاله‌ای گفته بود اپل روی کامپیوتر مک پرو با پردازنده‌های M2 Ultra و M2 Extreme کار می‌کند. همچنین، او ادعا کرد که ابعاد مدل جدید مک پرو کوچک‌تر از مدل فعلی خواهد بود؛ اما طراحی را حفظ خواهد کرد. گارمن درباره‌ی مدل جدید مک مینی نیز صحبت کرده است. او می‌گوید مک استودیو شباهت زیادی به مک مینی دارد؛ به‌همین‌دلیل، دور از انتظار است که تولیدکننده‌ی آیفون بخواهد مک مینی را بازطراحی کند.

مارک گارمن می‌گوید اپل افزون‌بر مک پرو جدید،‌ روی آی‌مک پرو مجهز به اپل سیلیکون نیز کار می‌کند. براساس پیش‌بینی‌های گارمن، آی‌مک پرو جدید سال آینده‌ی میلادی از راه می‌رسد. گارمن پیش‌تر گفته بود آی‌مک پرو بزرگ‌تر از مدل ۲۴ اینچی فعلی خواهد بود؛ اما طراحی مشابهی خواهد داشت. 9to5Mac می‌نویسد افشاگر بلومبرگ قبلاً ادعا کرده بود که مدل جدید آی‌مک پرو در سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات