کامپیوتر گیمینگ جدید AORUS با طراحی شبیه ایکس باکس سری ایکس رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کامپیوتر گیمینگ جدید AORUS که طراحی مشابه ایکس باکس سری ایکس دارد از پردازنده‌ی نسل دوازدهمی اینتل و کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت AORUS، زیرشاخه‌ی گیگابایت، روز گذشته مینی کامپیوتر گیمینگ جدیدی به نام Model S 12th Gaming Mini PC معرفی کرد که مجهز به پردازنده‌ی Intel Alder Lake و کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 است و طراحی ظاهری آن تا حد زیادی ما را به یاد کنسول ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت می‌اندازد.

نمای جلو کامپیوتر گیمینگ AORUS Model S 2022

این نخستین باری نیست که کیس گیمینگی با طراحی مشابه کنسول نسل جدید مایکروسافت می‌بینیم. به گزارش Wccftech، شرکت NZXT مدتی پیش کیس جدید H1 Mini-ITX را با طراحی مشابه ایکس باکس سری ایکس معرفی کرد. کیس جدید AORUS که سخت‌افزاری پرقدرت را در محفظه‌ای نسبتاً کوچک جای داده، پاجای‌پای H1 Mini-ITX می‌گذارد.

گیگابایت پیش‌تر با محصولات خانواده‌ی BRIX در بازار کامپیوترهای کوچک وارد شده، اما هرگز نتوانسته است به محبوبیتی که برایش برنامه‌ریزی کرده بود دست پیدا کند. در همین راستا گیگابایت نسل جدید کامپیوتر Model S را با طراحی مدرن معرفی کرده تا بیش از پیش نظر گیمرها را جلب کند.

کامپیوتر گیمینگ AORUS Model S 2022 از نمای سه رخ جلو

این کامپیوتر از پردازنده‌ی قدرتمند Intel Core i7-12700K استفاده می‌کند. مادربرد کامپیوتر مبتنی‌بر تراشه‌ی Z690 است که از سوکت LGA 1700 استفاده می‌کند. به‌لطف این سوکت می‌توان پردازنده‌ی دستگاه را ارتقا داد، چون گفته می‌شود پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل نیز از LGA 1700 پشتیبانی می‌کنند.

کامپیوتر جدید AORUS Model S در قوی‌ترین کانفیگ خود از کارت گرافیک GeForce RTX 3070 با خنک‌کننده‌ی سفارشی گیگابایت به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم DDR5-4800، دو ترابایت درایو ذخیره‌سازی NVMe M.2 SSD Gen 4 و پاور ۷۵۰ وات استفاده می‌کند. تمامی این قطعات درون بدنه‌ای ۱۴ لیتری به ابعاد ۱۹۰ در ۱۸۹ در ۴۰۰ میلی‌متر کنار هم قرار گرفته‌اند.

نمای پشت کامپیوتر گیمینگ AORUS Model S 2022

کامپیوتر جدید گیگابایت شامل دو HDMI، دو DisplayPort، یک USB 3.2 Gen 2x2 Type-C، سه USB 3.2 Gen 2 Type-A، دو USB 3.2 Gen 1، دو USB 2.0 Type-A، یک درگاه اترنت، دو درگاه SMA، دو جک صدا و دکمه‌ی Q-Flash Plus است.

ابعاد کامپیوتر AORUS Models S نسبت‌ به ایکس باکس سری ایکس چندان بزر‌گ‌تر نیست. ابعاد ایکس باکس سری ایکس ۱۵۱ در ۱۵۱ در ۳۰۱ میلی‌متر اعلام شده است. ارتفاع کیس Model S بیشتر از ایکس باکس سری ایکس به پلی استیشن 5 سونی شبیه است (ارتفاع PS5 به ۳۹۰ میلی‌متر می‌رسد).

گیمر در حال بازی با کامپیوتر گیمینگ AORUS Model S 2022 و مانیتور

در داخل بدنه‌ی کامپیوتر گیگابایت پردازنده‌ی مرکزی و کارت گرافیک به یک هیت‌سینک بزرگ مرکزی متصل هستند که صفحه‌ای مسی و چند لوله‌ی حرارتی دارد. در بخش پایین و بالای هیت‌سینک از فن خنک‌کننده استفاده شده تا هوا در داخل کیس جریان پیدا کند. نحوه‌ی عملکرد فن‌ها به اینگونه است که هوا از پایین وارد و از بالا خارج می‌شود.

AORUS فعلاً قیمت و تاریخ عرضه‌ی کامپیوتر گیمینگ جدید خود را اعلام نکرده است. این شرکت اکنون مدل دیگری از کامپیوترهای سری Model S را با پردازنده‌ی مرکزی AMD Ryzen 9 5900X و کارت گرافیک RTX 3080 به مشتریان ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات