کالبدشکافی مک استودیو از امکان ارتقای SSD روی این دستگاه حکایت می‌کند

شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئو کالبدشکافی مک استودیو اپل نشان می‌دهد امکان ارتقای حافظه‌ی SSD روی این محصول وجود دارد.
تبلیغات

اولین مک‌ استودیوهای اپل سرانجام معرفی شد و مثل همیشه شاهد کالبدشکافی این محصول هستیم. کانال یوتیوب Max Tech مک استودیو را کالبدشکافی کرده است تا نگاهی به طراحی داخلی، تراشه‌ی M1 اولترا و بررسی قابلیت ارتقای قطعات داخلی این دستگاه بیندازیم.

به‌گزارش 9to5Mac، این کالبدشکافی نحوه‌ی دسترسی به اجزای داخلی مک استودیو را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد این دستگاه از بیرون هیچ پیچی ندارد؛ اما اگر حلقه‌ی لاستیکی را با ظرافت از پایه‌ی آن جدا کنید، چهار عدد پیچ مشاهده خواهید کرد که با بازکردن آن‌ها می‌توان پایه را کاملاً جدا کرد.

Max Tech بلافاصله پس از برداشتن پایه‌ی مک استودیو و مشاهده‌ی قسمت‌های داخلی، متوجه شده است که حافظه‌ی SSD این محصول ارتقادادنی است. مک استودیو مثل مک پرو از دو درگاه SSD بهره می‌برد و کاربر می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

کالبدشکافی مک استودیو

Max Tech همچنین اشاره کرده است که در وب‌سایت اپل گفته شده کاربران نمی‌توانند به فضای ذخیره‌سازی مک استودیو دسترسی داشته باشند و اگر فکر می‌کنند در آینده به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر نیاز خواهند داشت، بهتر است مدل‌های دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر را بخرند.

بااین‌حال، Max Tech حدس می‌زند به‌دلیل استفاده از عبارت «دردسترس کاربر» در وب‌سایت اپل، این شرکت روش‌های مُجازی برای ارتقای SSD روی مک استودیو ارائه خواهد داد. شایان ذکر است که اپل به‌طور مشابه کیت ارتقای SSD را برای مک پرو می‌فروشد.

در ویدئو کالبدشکافی مک استودیو، به روش انتقال ماژول SSD از یک اسلات به اسلات دیگر نیز اشاره شده است. این یعنی دو اسلات SSD تعبیه‌شده روی مک استودیو، ماژولار و درنهایت ارتقادادنی هستند. متأسفانه این احتمال وجود ندارد که بتوانید حافظه‌ی یکپارچه‌ی این محصول را ارتقا دهید؛ زیرا این قطعه روی برد لحیم‌ شده است.

درادامه، می‌توانید ویدئو کامل کالبدشکافی مک استودیو را تماشا کنید. درحال‌حاضر، مشخص نیست که آیا اپل به‌طور هدفمند مک استودیو را طوری طراحی کرده است که امکان ارتقای حافظه‌ی SSD را فراهم کند یا خیر؛ اما این قابلیت بسیار جالب است و قبل از خرید می‌تواند مدنظر مشتریان قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات