اپل با معرفی مک استودیو، تولید و فروش آی‌مک ۲۷ اینچی را متوقف می‌کند

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
شواهد نشان می‌دهد که اپل تولید و فروش ای‌مک ۲۷ انچی را متوقف کرده است.
تبلیغات

ساعاتی پیش اپل نخستین رویداد بهاری سال ۲۰۲۲ را برای معرفی طیف گسترده‌ای از محصولات سخت‌افزاری‌اش برگزار کرد و شاید بتوان گفت مهم‌ترین محصول معرفی‌شده در این رویداد، مک استودیو بود؛ کامپپوتری بسیار کوچکی که به قدرتمندترین تراشه فعلی اپل، یعنی ام‌وان اولترا مجهز شده است. با گذر از سخت‌افزار حیرت‌انگیز، به‌نظر می‌رسد که اپل با معرفی مک استودیو عضوی دیگر از ناوگان خسته و قدیمی آی‌مک را بازنشته کرده است.

در پایان رویداد پیک پرفومنس، جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل از مک پرو به‌عنوان هدف بعدی تراشه‌های اپل نام برد و پس از اتمام مراسم مشخص شد که اپل دیگر آی‌مک ۲۷ اینچی را به فروش نمی‌رساند، البته پیش‌تر نیز شایعاتی از توقف توسعه این سری از کامپیوترهای مک شنیده می‌شد و اکنون گمان می‌رود که اپل باتوجه به‌رونمایی مک استویو و مانیتور میان‌رده جدیدش، سرانجام تولید و فروش آی‌مک ۲۷ اینچی را متوقف کرده است.

اپل همچنین سال گذشته آی‌مک ۲۱.۵ اینچی مبتنی بر CPU اینتل را با آی‌مک ۲۴ اینچی بازطراحی‌شده جایگزین و تولید آی‌مک پرو را نیز کاملاً متوقف کرد. بااین‌حال، مشخص نیست که برنامه‌های آینده اپل چگونه خواهد بود و همیشه این احتمال وجود دارد که آی‌مک ۲۷ اینچی را در کالبد و قلب تپنده‌ای جدید به‌روز کند. افزون‌براین، گزارش‌هایی نیز وجود دارد که اپل قصد دارد مدل ۲۷ اینچی آینده را آی‌مک پرو نا‌م‌گذاری و تا پیش از پایان سال جاری میلادی رونمایی کند.

به‌هرحال، کاربران در حال حاصر برای تجربه مشابه نیاز به خرید مانیتور ۱۵۹۹ دلاری اپل در کنار مک استودیو ۱۹۹۹ دلاری دارند و باید دید که اپل سرانجام چه تصمیمی را برای مدل یادشده اتخاذ می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات