اپل فروش آی‌مک ۲۱٫۵ اینچی مبتنی بر پردازنده اینتل را متوقف کرد

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل آی‌مک ۲۱ اینچی را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده است و مشتریان تنها می‌توانند آی‌مک ۲۴ اینچی جدید و مدل ۲۷ اینچی مبتنی بر تراشه اینتل را سفارش بدهند.
تبلیغات

شواهد نشان می‌دهد که اپل هم‌سو با ضرب‌الاجل دوساله برای گذار کامل از تراشه‌های اینتل، دیگر آی‌مک ۲۱٫۵ اینچی را به‌فروش نمی‌رساند و از قرار معلوم مشتریانی که از فروشگاه آنلاین اپل بازدید می‌کنند، می‌توانند تنها از بین آی‌مک ۲۴ و ۲۷ اینچی انتخاب کنند. جالب است بدانید که غول دنیای فناوری در اوایل سال جاری میلادی نیز تولید و فروش آی‌مک پرو را متوقف کرد و اکنون گمان می‌رود این شرکت در حال توسعه نسل بعدی آن با تغییرات درخورتوجه همچون طراحی جدید و استفاده از تراشه‌های اپل سیلیکون باشد.

اپل در ماه مارس نیز تعداد گزینه‌های ذخیره‌سازی را برای آی‌مک ۲۱٫۵ اینچی کاهش داد و پیکربندی‌ها را به ۲۵۶ گیگابایت SSD و یک ترابایت Fusion Drive محدود کرد. درنهایت برخی گزارش‌ها از آن حکایت داشتند که رایانه مذکور با معرفی مدل ۲۴ اینچی کاملا متوقف خواهد شد. اکنون با حذف این مدل، آی‌مک ۲۷ اینچی تنها بازمانده از این خانواده از کامپیوترهای اپل محسوب می‌شود که از تراشه اینتل بهره می‌گیرد.

هما‌طور که گفته شد، این امکان وجود دارد که حتی تولید و فروش مدل ۲۷ اینچی نیز در چند ماه‌های آینده به‌طور کامل متوقف شود. البته مشتریانی که مشتاق خرید مدل ۲۱ اینچی هستند همچنان می‌توانند آی‌مک را از خرده‌فروشان شخص ثالث تهیه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات