ظاهرا مک مینی M1 باگی آزاردهنده دارد

یک‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا مک مینی M1 نمی‌تواند پس از خروج از حالت اسلیپ، نمایشگرهایی را که به آن‌ها متصل شده است، روشن کند. به‌نظر می‌رسد این مشکل همه‌گیر نیست.
تبلیغات

مدل جدید مک مینی اپل که از پردازنده‌ی قدرتمند و کم‌مصرف M1 استفاده می‌کند یکی از ارزشمندترین مک هایی است که در حال حاضر می‌توان در بازار خریداری کرد. به‌نوشته‌ی دیجیتال ترندز، مک مینی اپل اخیرا با مشکلاتی مواجه شده. برخی از کاربران گزارش داده‌اند مک مینی نمی‌تواند در مواقعی که کاربر می‌خواهد، صفحه‌نمایش‌هایی را که به آن‌ها متصل شده است بیدار کند.

برای مثال در یکی از پست‌های انجمن سایت مک‌رومرز آمده است: «به‌نظر نمی‌رسد مک مینی M1 من با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD بخواهد صفحه‌نمایش‌هایم را پس از قرارگیری در حالت اسلیپ، بیدار کند. من با دو صفحه‌نمایش و دو کابل HDMI متفاوت تلاش کردم و این مشکل برای هردوی آن‌ها رخ داد.

در حال حاضر صرفا از یکی از صفحه‌نمایش‌ها استفاده می‌کنم. همچنین متوجه شده‌ام باگ‌هایی به فرم مربع‌‌ و اَشکال گرافیکی صورتی‌رنگ در صفحه‌ی لاگین مک OS بیگ سر ظاهر می‌شوند (البته با پس‌زمینه‌ی رنگی، نه صفحه‌ی بوت سیاه‌و‌سفید)».

ظاهرا افراد دیگری نیز با این مشکل مواجه شده‌اند. کاربری با نام Pearsnet در انجمن‌ پشتیبانی اپل نوشته است صفحه‌نمایش‌های متکی‌بر DisplayPort و Thunderbolt و HDMI همگی از این مشکل متأثر شده‌اند. ظاهرا اپل از مشکل باخبر است، اما هنوز به‌روزرسانی برای رفع آن منتشر نکرده و در حال حاضر تمامی راهکارها، غیررسمی هستند.

اگر مک مینی شما مشکل دارد می‌توانید قابلیتی را که به مک مینی امکان می‌دهد وارد حالت اسلیپ شود غیرفعال کنید. راهکار دیگر، قطع کردن اتصال مانیتور از پریز و سپس وصل کردن آن است. البته هیچ‌یک از این دو روش در تمامی مواقع جواب‌گو نیستند. 

به‌نظر می‌رسد مشکل جدید تمامی کاربران مک مینی را تحت تأثیر قرار نداده است. کارشناس دیجیتال ترندز می‌گوید مک مینی مجهز به M1 را دارد و هرگز چنین مشکلی را در آن مشاهده نکرده است. البته او می‌گوید باگ مربع‌های صورتی‌رنگ را در صفحه‌ی لاگین مک مینی مشاهده کرده. به‌نظر می‌رسد اپل هنوز این مشکل را نیز رفع نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات