نسل دوم آی ‌مک بازطراحی شده احتمالا به فیس آی‌دی مجهز خواهد شد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد سیستم تعیین هویت بیومتریک فیس آی‌دی را در کامپیوترهای مک گسترش بدهد؛ اما احتمالا اولین محصولات تا قبل از ۲۰۲۲ معرفی نخواهند شد.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اولین نسل آی‌مک‌ بازطراحی‌شده از فیس آی‌دی (Face ID) برخوردار نخواهد بود و اپل این قابلیت را برای نسل دوم این کامپیوترها در نظر گرفته است. اعتقاد بر این است که غول دنیای فناوری در حال کار روی نسخه‌های بازطراحی‌شده‌ی آی‌مک برای عرضه در سال جاری میلادی است. براساس گزارش مذکور، اپل کانون توجه‌ خود را معطوف به خواسته‌های طرفداران مک، از جمله استفاده از درگاه‌های جدید و اتصال به شبکه‌ی موبایل کرده است.

به گفته‌ی بلومبرگ، اپل در کنار فیس آی‌دی، توسعه‌ی کامپیوترهای مک مجهز به مودم‌ سلولار را آغاز کرده است؛ اما به نظر نمی‌رسد هیچ یک از این دو ویژگی به‌زودی ارائه شود. پیش‌تر گفته می‌شد که فیس آی‌دی برای اولین ‌بار در آی‌مک بازطراحی‌شده ارائه خواهد شد؛ اما گزارش جدید حاکی از آن است که این ویژگی به نسل دوم این محصول موکول شده است.

سال ۲۰۱۷، اپل در رویداد معرفی آیفون ۸ طرفداران خود را با شعار معروف One More Thing غافلگیر و به ‌مناسبت دهمین سال معرفی گوشی‌های محبوب خود، از آیفون ایکس (آیفون ۱۰) رونمایی کرد. آیفون ایکس برخلاف آیفون ۸ و ۸ پلاس، از طراحی تمام‌صفحه و ویژگی فیس آی‌دی (Face ID) برای تشخیص هویت کاربران استفاده می‌کرد. آیپد پرو نیز در سال ۲۰۱۸ با بازطراحی کامل، به فیس آی‌دی مجهز شد. به‌طور کلی، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر استفاده از این فناوری در کامپیوترهای مک مسئله‌ی جدیدی محسوب نمی‌شود؛ اما شایعات بسیار اندکی از آن منتشر شده است که باعث می‌شود اطلاعات گِرمن قابل تأمل باشد.

فناوری فیس آی‌دی از مجموعه حسگرهای ساطع‌کننده‌ی پالس‌ مادون قرمز تشکیل شده است که به کاربر امکان می‌دهد با اسکن صورت، قفل آیپد یا آیفون را باز کند. تاکنون شایعات زیادی در رابطه با بازطراحی کامپیوترهای مک منتشر شده است و با توجه به ضرب‌الاجل دوساله‌ی غول دنیای فناوری برای گذار از اینتل به اپل سیلیکون، انتظار می‌رود روند معرفی کامپیوتر مک در کالبد و طراحی جدید با سرعت بیشتری مواجه شود. براساس گزارش‌های قبلی بلومبرگ، طراحی مجدد آی‌مک یادآور نمایشگر گران‌قیمت پرو دیسپلی XDR خواهد بود و آی‌مک‌های جدید از اِلِمان‌های طراحی با حاشیه‌های باریک در طرفین و بدون حاشیه‌ی فلزی پایینی بهره می‌گیرند.

گفته می‌شود اپل قصد دارد انحنای سطح پشتی آی‌مک را که از سال ۲۰۱۲ در طراحی این محصول جای گرفته است، حذف کند و از طراحی کاملا تخت بهره بگیرد. به گفته‌ی منابع، نسل بعدی کامپیوترهای آی‌مک بزرگ‌ترین بازطراحی بصری اپل در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. گفته می‌شود دو نسخه از آی‌مک با نام رمز «J456» و «J457» در دست توسعه است که جایگزین آی‌مک ۲۷ و ۲۱٫۵ اینچی کنونی خواهند شد و در بطن هر دو مدل از نسل جدید پردازنده‌های اختصاصی اپل سیلیکون استفاده می‌شود. گمان می‌رود اپل تراشه‌های گرافیکی مستقل خود را نیز توسعه داده باشد.

در گذشته اخباری مبنی ‌بر احتمال معرفی پردازنده‌ی گرافیکی گسسته‌ی اپل در سال ۲۰۲۱ با اسم رمز لیفوکا (Lifuka) منتشر شده بود و گزارش‌های اخیر بلومبرگ مُهر تأییدی بر این موضوع است. به ‌گفته‌ی بلومبرگ، قوی‌ترین نسخه‌های کامپیوتر مک (مک پرو)، ۶۴ و ۱۲۸ هسته‌ی گرافیکی و کامپیوترهای میان‌رده‌ی مک (آی‌مک) ۱۶ تا ۳۲ هسته را در بطن خود جای خواهند داد. ادعا می‌شود پردازنده‌ی گرافیکی اپل عملکردی بسیار بهتر از پردازنده‌های گرافیکی AMD در مک‌های کنونی ارائه می‌دهد و حتی با قوی‌ترین پردازنده‌های انویدیا رقابت خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات