مینی پی سی Remix Mini با سیستم عامل مبتنی بر اندروید و ظاهری شبیه به ویندوز معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه سال گذشته‌ی CES، کمپانی Jide محصولی را که کپی مشابهی از سرفیس مایکروسافت بود، معرفی کرد. حال این کمپانی در نمایشگاه CES 2016 محصول دیگری را معرفی کرده با استفاده از آن می‌توان سیستم‌عامل اندروید را روی انواع نمایشگر‌ها با درگاه HDMI اجرا کرده و مورد استفاده قرار داد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کمپانی Jide در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 امسال محصولی را با نام Remix Mini معرفی کرده که با استفاده از آن می‌توان سیستم‌عامل اندروید را روی هر نمایشگری که از درگاه HDMI برخوردار است، اجرا کرد. این کمپانی محصول خود را برای جمع‌آوری سرمایه در کمپینی که در کیک استارتر به راه انداخته، برای جذب سرمایه قرار داده و تا این لحظه موفق شده سرمایه‌‌ای ۱.۶ میلیون دلاری را جمع‌آوری کند. قیمت این ابزار ۷۰ دلار تعیین شده است.

شاید تصور کنید که این محصول تنها یک جعبه‌ی کوچک پلاستیکی است که اندروید را در خود جای داده، در حالی که این چنین نیست؛ Remix OS را باید نسخه‌ی تغییر یافته‌ای از اندروید گوگل خواند که ظاهر آن ترکیبی از رابط کاربری ویندوز و سیستم‌عامل کروم است. این سیستم‌عامل همچون ویندوز دارای منوی استارت است. همچنین باید به منوی مخفی اعلانیه‌ها نیز اشاره کرد که در سمت راست صفحه‌ی نمایش قرار دارد و می‌توان با کشیدن آن همچون مک و ویندوز به آن دسترسی پیدا کرد. در این سیستم‌عامل تقریبا همه چیز شبیه به یک سیستم‌عامل دسکتاپ است. اپلیکیشن‌ها را نیز می‌توان بصورت مستقل در یک پنجره‌ی کوچک یا بصورت فول اسکرین اجرا کرد. با توجه به اینکه سیستم‌عامل رمیکس نسخه‌ی تغییر یافته‌ای از اندروید است، پس تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی روی آن اجرا می‌شود.

البته برای استفاده از سیستم‌عامل رمیکس نیازی نیست تا ۷۰ دلار پرداخت کرده و ابزار توسعه یافته را در اختیار داشته باشد. کمپانی Jide امکان دانلود رایگان این سیستم‌عامل را به منظور استفاده در انواع رایانه‌های ویندوزی یا مبتنی بر سیستم‌عامل مک فراهم کرده است. پس از دانلود این سیستم‌عامل کافی است تا آن را روی یک حافظه‌ی فلش USB 3.0 قرار داده و مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توان در صورت نیاز درایوی از رایانه را به این سیستم‌عامل اختصاص داد.

remixos a3189

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات