اینتل، مایکروسافت و شماری از کمپانی‌ها در حوزه پی‌سی، کمپینی تبلیغاتی برای افزایش فروش ایجاد کردند

پنج‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
افول ادامه دار بازار پی‌سی، تولیدکنندگان فعال در این حوزه همچون اینتل و مایکروسافت به همراه شمار دیگری از کمپانی‌ها را بر آن داشته تا با راه انداختن یک کمپین تبلیغاتی، پتانسیل پی‌سی‌های جدید را به کاربران یادآوری کنند.
تبلیغات

 اینتل و مایکروسافت به همراه شمار دیگری از کمپانی‌ها که شامل دل، اچ‌پی و لنوو می‌شوند، اقدام به راه‌اندازی کمپینی تبلیغاتی کرده‌اند تا کاربران را با پتانسیل بالای پی‌سی‌های مدرن آشنا کنند.

کمپین تبلیغاتی مورد نظر امروز معرفی شده و شعار تعیین شده برای آن "?PC Does What" است. براساس اطلاعات ارائه شده این کمپین شامل آگهی‌های ویدیویی برای تلویزیون، پوستر و تبلیغات آنلاین خواهد بود. پس از ظهور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بازار پی‌سی شدیدا تحت‌تاثیر قرار گرفته و فروش و عرضه‌ی محصولات کمپانی‌های فعال در این حوزه بسیار کاهش یافته است، از این‌رو شنیدن اخباری در رابطه با کاهش فروش پی‌سی‌ها و محصولات مرتبط با آن چندان جدید نیست؛ اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، در کنار هم قرار گرفتن کمپانی‌‌های فعال در این حوزه برای اولین بار است.

تا به امروز بخش بزرگی از بودجه‌ی مورد نیاز برای انجام تبلیغات در حوزه‌ی پی‌سی‌ها توسط کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت و اینتل تامین شده؛ چراکه این دو کمپانی حاشیه‌ی سود بالایی را از فروش پی‌سی به جیب می‌زنند. پیش از این، روش کار چنین بود که این کمپانی‌ها بصورت دو به دو با یکدیگر در کمپین‌های تبلیغاتی همکاری می‌کردند؛ حال آنکه ساز و کار تغییر کرده و مجموع این کمپانی‌ها در کنار هم به فعالیت تبلیغاتی همکاری خواهند کرد.

کمپین مورد نظر با هدف بالا بردن فروش در کشورهای آمریکا و چین طراحی شده و در واقع مخاطبان اصلی این کمپین کاربران در این دو بازار بالقوه هستند. کمپانی‌های مشارکت کننده در این کمپین در نظر دارند تا نشان دهند که پی‌سی‌های مدرن قابلیت‌های بیشتری از کامپیوترهای شخصی دارند که هم‌اکنون در محیط‌های کار و منزل مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. اینتل در زمان عرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های خود به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه پی‌سی با عمری بیش از ۵ سال در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همانطور که اشاره کردیم فروش پی‌سی‌ها در سال‌های گذشته با افزایش اقبال عمومی به حوزه‌ی گوشی‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند بسیار کاهش یافته است. گمانه‌های IDC حکایت از این دارد که فروش پی‌سی‌ها ۸ درصد دیگر کاهش یافته و وضعیت این بازار تا سال ۲۰۱۷ پایدار نخواهد شد.

منابع نزدیک به این کمپانی‌ها اطلاعاتی را در مورد سرمایه‌ی تخصیص یافته برای این کمپین ارائه نداده‌اند، اما به نظر می‌رسد اینتل و مایکروسافت بخش بزرگی از هزینه‌ی مورد نیاز را تامین خواهند کرد. بازار پی‌سی صنعتی ۳۰۰ میلیارد دلاری است که در آن کمپانی‌های مختلفی در حال فعالیت هستند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا در کنار هم قرار گرفتن این کمپانی‌ها می‌تواند وضعیت بازار پی‌سی را بیش از پیش بهبود بخشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات