زن فون 2 ایسوس معرفی شد: ضخامت ۳.۹ میلی‌متر در لبه‌ها، پردازنده 64 بیتی اینتل، نمایشگر 5.5 اینچی IPS (بروزرسانی)

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس Zenfone 2 را در نمایشگاه CES 2015 معرفی کرده است. این محصول با رابط کاربری بروز شده ZenUI، قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید و دوربین ۱۳ مگاپیکسل قدرتمند روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

امشب ایسوس در رویداد اختصاصی خود در CES 2015 از نسل جدید تلفن‌های هوشمند زن‌فون رونمایی کرد. این تلفن مجهز به یک نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS با رزولوشن 1080p است. زن فون 2 که در رنگ بندی متنوع ارائه خواهد شد، مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.0 است که به کمک فناوری جدیدی به نام Pixel Merging، کیفیت عکاسی در نور کم را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین ایسوس مدعی است دوربین این تلفن جدید بهترین تصاویر HDR را می‌گیرد. همچنین فلش این دوربین نور را به شکل نرم‌تری پخش می‌کند تا تصاویر طبیعی‌تر به نظر برسند. نرم‌افزار دوربین هم به قابلیت‌های متنوع جدیدی چون Beautification Mode مجهز شده که تصاویر پرتره را زیباتر نمایش می‌دهد. دوربین جلو نیز دارای رزولوشن ۵ مگاپیکسل است تا بتوان تصاویر سلفی مناسبی با آن گرفت.

ایسوس در این تلفن از یک پردازنده چهارهسته‌ای ۶۴ بیتی اتم اینتل، مدل Z3580 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزاستفاده کرده است. همچنین پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن از OpenGL 3.0 پشتیبانی می‌کند که پردازش گرافیکی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. زن‌فون 2 اولین تلفن هوشمند در دنیا است که از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. البته یک مدل ارزان‌تر با رم ۲ گیگابایت نیز ارائه می‌شود تا انتخاب کاربران بیشتر باشد.

zenfone-2-1

ایسوس محصول جدیدش را به قابلیت Fast Charging هم مجهز کرده تا کاربر بتواند در مدت زمان کمتری تلفن خود را شارژ کند.

از نظر نرم‌افزار نیز به نظر می‌رسد ایسوس رابط کاربری ZenUI را با تغییراتی همراه کرده است. این رابط کاربری علاوه بر شباهت‌هایی که به رابط کاربری قدیمی سنس اچ تی‌سی پیدا کرده، سعی داشته استانداردهای طراحی متریال را هم رعایت کند؛ بله، این تلفن با اندروید 5 آبنبات چوبی همراه شده است. 

zenui

در این تلفن می‌توانید از دو سیم‌کارت استفاده کنید. زن‌فون 2 از اتصال LTE Cat4 هم پشتیبانی می‌کند. از نقطه‌نظر طراحی باید بگوییم که لبه‌های این تلفن تحت‌تأثیر زبان طراحی زن ایسوس ضخامتی بسیار کم (تنها ۳.۹ میلی‌متر) دارند؛ اما در بخش میانی، بدنه ضخیم‌تر می‌شود. البته حاشیه‌ی دور نمایشگر نسبت به محصولات مشابه ال‌جی و هواوی، آنقدری باریک نیست و نسبت سطح نمایشگر به بدنه در این محصول جدید ایسوس ۷۲ درصد است.

زن‌فون 2 با قیمت باور نکردنی ۱۹۹ دلار در ماه مارس (فروردین و اردیبهشت ۹۴) روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

بروزرسانی:

وب‌سایت GSMArena لیست مشخصات Zenfone 2 را منتشر کرده و مدعی شده که این تلفن به یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. ایسوس در کنفرانس شب گذشته خود درباره باتری این محصول چیزی نگفت، اما به نظر می‌رسد وب‌سایت مذکوز از طریق منابعی موثق توانسته باشد به میزان ظرفیت باتری این تلفن پی ببرد.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات