اچ‌پی زیباترین پی‌سی ویندوزی را با قیمت پایین معرفی کرد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پیاز دو کامپیوتر ویندوزی کوچک، زیبا و در عین حال ارزان قیمت رونمایی کرده تا وارد رقابت با انواع محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل کروم شوند.
تبلیغات

 اچ‌پی در CES 2015 از دو کامپیوتر رومیزی ویندوزی خود پرده برداشت. اولین نسخه از این کامپیوتر رومیزی نسخه‌ی ۱۸۰ دلاری است که Stream mini نام دارد و ظاهر آن متشکل از قاب آبی با شاسی پلاستیکی است. نسخه‌ی دوم که Pavilion Mini نام دارد و با برچسب قیمت ۳۲۰ دلاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، از طراحی پیچیده‌تری بهره می‌برد؛ هرچند ظاهر آن شبیه به نمونه‌ی ۱۸۰ دلاری است. این پی‌سی که ضخامتی برابر پنج سانتی‌متر دارد، از وجود USB 3.0، جک هدفون و پورت HDMI و Display Port بهره می‌برد.

هر دو نسخه‌ی عرضه شده قابلیت ارتباط با دو مانیتور را بصورت همزمان دارند. هر دو پی‌سی معرفی شده مصرف انرژی برابر ۴۵ وات دارند که این موضوع عملکرد سریع و خنک این محصول را تضمین می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت بین دو نسخه‌ی عرضه شده علاوه بر تفاوت جزئی در طراحی، به عملکرد و مشخصات فنی این دو نسخه بازمی‌گردد. همچون لپ‌ تاپ‌ سری استریم اچ‌پی که برای رقابت با کروم‌بوک‌ها روانه‌ی بازار شده‌اند،

این کامپیوتر HP نیز به این منظور با حافظه‌ی داخلی محدود تولید شده‌اند؛ بطوریکه حافظه‌ی داخلی مورد استفاده در این دو محصول ۳۲ گیگابایت است. اچ‌پی استفاده از سرویس‌های ابری آنلاین را پیشنهاد می‌دهد و در این راستا استفاده از سرویس ۲۰۰ گیگابایتی وان‌درایو مایکروسافت را برای دو سال به‌صورت رایگان به کاربران استریم مینی و ۵۰۰ گیگابایت فضای رایگان وان‌درایو را برای کاربران پایولیون پیشهاد می‌دهد.

استریم مینی از وجود پردازنده‌ی سلرون به‌همراه دو گیگیابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند؛ در حالی که نسخه‌ی قوی‌تر از وجود CPU اینتل پنتیوم در کنار حافظه‌ی رم چهار گیگیابایتی بهره می‌برد. هرچند این محصولات یارای رقابت با مک‌مینی را ندارند؛ اما می‌توان آن‌ها را رقیب گردن کلفتی برای کروم‌باکس‌ها خواند. نظر شما در این خصوص چیست؟

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات