کریگ فدریگی: اپل برنامه‌ای برای ساخت مک با صفحه‌ی نمایش لمسی ندارد

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی در مورد تولید آی‌مک یا مک‌بوکی با صفحه‌ی نمایش لمسی مطرح شده بود که به‌نظر می‌رسد نباید به آن‌ها توجه کرد. کریگ فدریگی در گفتگویی با سی‌نت، صراحتا به این موضوع اشاره کرده و عنوان کرد که اپل برنامه‌ای برای استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی در اکوسیستم OS X ندارد.
تبلیغات

فدریگی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما فکر نمی‌کنیم که استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی در کامپیوترهای مک یک اینترفیس مناسب باشد، کامپیوترهای مک ویژگی‌های کاربری گجت‌های قابل حمل را ندارند.

فدریگی استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی در زمان نشستن پشت میز را برای کاربران کامپیوترهای مک یک تجربه‌ی نه‌چندان دلچسب عنوان کرده است. آیفون و آیپد شرایط متفاوتی دارند، چراکه این گجت‌ها برای استفاده در هر موقعیتی طراحی و تولید شده‌اند در حالی که اغلب کاربران مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های اپل را بصورت نشسته و پشت میز مورد استفاده قرار می‌دهند که در اینصورت استفاده‌ از صفحه‌ی نمایش لمسی جالب نیست.

وی در ادامه گفت:

ما تمرکز خود را برای طراحی و تولید بهترین ترک‌پد‌ها متمرکز کرده‌ایم تا کاربران با استفاده از آن‌ها احساس راحتی داشته باشند و بتوانند به سادگی از کامپیوتر خود استفاده کنند. با توجه به تجربه‌ای که ما در سال‌های اخیر به دست آورده‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی در مک نمی‌تواند زیاد جالب باشد.

پیش‌تر نیز فدریگی در گفتگویی که به‌همراه فیل‌شیلر داشت، بر جدایی iOS و OS X تاکید کرده و اعلام کردند که اپل برنامه‌ای برای استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی در مک نداشته و همچنین شاهد انتقال OS X به ابزار‌های لمسی این کمپانی نیز نخواهیم بود.

با توجه به اظهار نظر‌های مقامات اپل باید به این نتیجه رسید که این کمپانی سعی دارد تا مرز سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد استفاده در محصولات دسکتاپ و موبایل خود را حفظ کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی شنیده‌ها حکایت از انتقال بعضی قابلیت‌ها و ویژگی‌های OS X به آیپد دارند که از جمله‌ی آن می‌توان به فایل سیستم مک اشاره کرد که می‌تواند بسیار مورد علاقه‌ی کاربران تجاری قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات