مایکروسافت بورد ویندوزی Shark Cove را برای رقابت با Raspberry Pi معرفی کرد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
Raspberrry Pi در سال‌های اخیر و پس از عرضه به بازار موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده و در میان برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان و همچنین دانش‌آموزان محبوبیت یافته است. مایکروسافت با مشاهده‌ی موفقیت این بوردها اقدام به تولید یک بورد ویندوزی با استفاده از پردازنده‌های اتم اینتل کرده که عمده‌ترین ضعف آن، قیمت بالایش است.
تبلیغات

مایکروسافت با گردآوری تیمی متشکل از اینتل، CircuitCo و مهندسان خود، اقدام به تولید یک بورد کرده است که Sharks Cove نام دارد. این بورد مخصوص انجام‌ کارهایی از قبیل توسعه و همچنین استفاده در کاربردهای آموزشی است که در آن از یک پردازنده‌ی اینتل اتم Z3735G با فرکانس کاری 1.33 تا 1.83 گیگاهرتز، ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی فلش در کنار اسلات میکرو SD است.

این بورد با قیمتی برابر 300 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. مایکروسافت با عرضه‌ی این محصول، توضیحاتی را نیز در خصوص قیمت و مشخصات آن منتشر کرده است:

این بورد با قیمت 299 دلار می‌تواند جای خود را میان دوست‌داران این نوع محصولات باز کند. قیمت تعیین شده فقط برای این بورد نبوده و در کنار آن ایمیج ویندوز 8.1 و همچنین سایر لوازم سخت‌افزاری جانبی نیز عرضه می‌شود که می‌توان در کنار Sharks Cove مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از ویندوز درایور کیت 8.1 می‌توان این بورد را با ویژوال استودیو اکسپرس مورد استفاده قرار داد که تنها لازمه‌ی آن داشتن یک حساب‌کاربری MSDN است.

هرچند این محصول نیز خریدارانی داشته و توسعه‌دهندگانی که درصدد برنامه‌نویسی برای پردازنده‌های اینتل یا ویندوز 8.1 هستند، به آن مراجعه خواهند کرد، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که می‌توان با 35 دلار یک بورد بسیار جالب و آموزشی Raspberry Pi را از آن خود کرد. همچنین باید به بورد تولید شده توسط انویدیا نیز اشاره کرد که با نام جتسون TK1 مبتنی بر لینوکس تولید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات