قیمت بیت کوین نزدیک‌ به ۸ درصد سقوط کرد

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
بازار نزولی بیت کوین
بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته با اصلاح عمیق مواجه شد و پادشاه رمزارزها برای مدتی کوتاه تا ۱۶ درصد نسبت‌ به اوج تاریخی خود، افت قیمت را تجربه کرد.
تبلیغات

بازار رمزارزها طی ۲۴ ساعت اخیر با افت چشم‌گیری مواجه شده است؛ به‌طوری‌که ارزش بیت کوین و اتر به‌عنوان اولین و دومین رمزارز جهان به‌ترتیب ۸ و ۹٫۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

بیت‌ کوین روز شنبه ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به‌وقت ایران با قیمت ۶۱٬۸۴۲ دلار معامله شد که ۵٬۳۰۸ دلار از روز قبلش پایین‌تر بود. این یعنی ارزش هر واحد بیت کوین نسبت‌ به بالاترین قیمت سال که ۷۳٬۷۹۴ دلار بود، حدود ۱۶ درصد کاهش یافت.

به‌نوشته‌ی رویترز، اتر به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ ازنظر ارزش بازار، روندی مشابه بیت کوین داشت و در ساعت پایانی روز گذشته با ۹٫۱۸ درصد کاهش به قیمت ۲٬۹۳۰ دلار رسید.

دلایل مختلفی برای اصلاح عمیق بازار رمزارزها عنوان شده است. برخی از تحلیلگران آن را به افزایش نرخ بهره ازطرف بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نسبت می‌دهند که به افزایش ارزش پول‌های سنتی و کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال منجر شده است.

برخی از تحلیلگران همچنان نسبت‌ به آینده‌ی ارزهای دیجیتال خوش‌بین هستند. آن‌ها باور دارند افت قیمت‌ها موقتی است و بازار به‌زودی روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات