قیمت بیت کوین به بالای ۷۰ هزار دلار برمی‌گردد؟

شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
بیت کوین / Bitcoin / بیتکوین درحال آتش گرفتن طرح گرافیکی
بررسی چندین شاخص مهم نشان می‌دهد بیت کوین درحال آماده‌شدن برای حرکت صعودی بعدی خود است.
تبلیغات

هر واحد بیت کوین در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۶۷٬۷۶۰ دلار خریدوفروش می‌شود و نمودار آن امروز قرمز است. با وجود این، معیارهای آن-چین (On-Chain) چشم‌انداز بلندمدت صعودی را برای بیت‌کوین نشان می‌دهند.

یکی از معیارهایی که به ادامه‌ی بازار صعودی بیت کوین اشاره دارد، شاخص ریسک ذخیره (Reserve Risk) است که درحال‌حاضر در محدوده‌ی سبز قرار دارد و به‌ سمت خروج از آن حرکت می‌کند. طبق اعلام Beincrypto، این شاخص با مقایسه‌ی قیمت کنونی با میانگین هزینه‌ی نگهداری بلندمدت (هولد)، اطمینان دارندگان بلندمدت بیت کوین را می‌سنجد.

هرچه سطح معیار ریسک ذخیره پایین‌تر باشد هولدرهای بلندمدت احتمالاً تمایل بیشتری به انباشت بیت کوین دارند که نشانه‌ای از روند صعودی در آینده‌ی نزدیک است.

شاخص Reserve Risk بیت کوین
شاخص Reserve Risk بیت کوین

واگرایی میانگین آدرس روزانه‌ی قیمت (DAA) نیز از ادامه‌ی روند صعودی بیت کوین حکایت دارد. این شاخص، اختلاف بین قیمت یک ارز دیجیتال و تعداد آدرس‌های فعالی را که روزانه با آن تعامل دارند، اندازه‌گیری می‌کند و بر اساس فعالیت کاربران به شناسایی روندهای احتمالی قیمت کمک می‌کند.

معیار DAA هنگام کاهش قیمت رمزارزها و افزایش تعداد آدرس‌های فعال مرتبط با آن‌ها، سیگنال خرید صادر می‌کند؛ شرایطی که اکنون در حال رخ دادن است و بیت کوین را برای فاز انباشت آماده می‌کند.

اگر عوامل مورد بحث باعث شوند سرمایه‌گذاران بیت کوین بیشتری به کیف پول‌های خود اضافه کنند، قیمت این رمزارز طی روزهای آینده می‌تواند با افزایش ناگهانی مواجه شود.

شاخص DAA بیت کوین
شاخص DAA بیت کوین

قیمت بیت کوین در اواخر هفته‌ی جاری احتمالاً شاهد افزایش تا سطح ۷۰,۰۰۰ دلار و فراتر از آن خواهد بود. ازآنجاکه به رویداد هاوینگ بعدی بسیار نزدیک شده‌ایم، سرمایه‌گذاران احتمالاً به انباشت بیت کوین بیشتر روی خواهند آورد و این مورد نیز دلیل دیگری برای افزایش قیمت پادشاه رمزارزها طی روزهای آینده محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود بیت کوین در سطح ۷۱,۳۷۰ دلار با مقاومت‌هایی مواجه شود، زیرا این ناحیه از اواسط مارس (اواخر اسفند ۱۴۰۲) شکسته نشده است و احتمالاً تا زمانی‌ که نشانه‌های صعودی قوی‌تری مشاهده نشود، به‌ همین شکل باقی خواهد ماند.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین نتواند سطح مقاومتی ۶۸,۲۵۰ دلار را بشکند، احتمال کاهش قیمت آن تا ۶۵,۳۰۰ دلار وجود دارد. سقوطی پایین‌تر از این سطح، سناریوی صعودی آخر هفته‌ی جاری را باطل می‌کند و پس‌ از آن انتظار آزمایش مجدد سطح حمایتی مهم ۶۱,۷۳۰ دلاری وجود خواهد داشت.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات