مدیر شرکت بانکی معروف: رمزارز مخصوص مجرمان است، تعطیلش کنید

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رمزارز کوین های مختلف ارز دیجیتال
مدیرعامل جی‌پی مورگان می‌گوید ارزهای دیجیتال فقط برای مجرمان مفید هستند و این بازار باید تعطیل شود.
تبلیغات

اگرچه بیش‌از ۱۰ سال از عمر کریپتوکارنسی می‌گذرد اما همچنان مخالفان سرسختی دارد که یکی از آن‌ها جیمی دایمن، مدیرعامل جی پی مورگان است. او می‌گوید رمزارزها فقط به‌درد مجرمان می‌خورند و اگر جای دولت بود بازار مذکور را می‌بست.

دایمن در جلسه‌ی استماع سالانه‌ی نظارت بر وال‌استریت گفت: «من همیشه با کریپتو، بیت کوین و غیره مخالف بوده‌ام. اگر جای دولت بودم، بازار رمزارزها را تعطیل می‌کردم.»

همان‌طور که تِک‌اسپات می‌نویسد، دایمن هرگز بیزاری خود را از فضای کریپتو پنهان نکرده و در گذشته نیز از این حوزه به‌عنوان کلاهبرداری یاد کرده و آن را نوعی طرح پانزی می‌داند.

مدیرعامل جی‌پی مورگان اعلام کرد نظارت‌ها و قوانین اعمال‌شده در سیستم‌های بانکداری سنتی ازجمله سیاست‌های جلوگیری از پولشویی، جلوگیری از فرار مالیاتی و نقض تحریم‌ها در حوزه‌ی رمزارزها وجود ندارد. دایمن گفت: «تنها استفاده‌ی واقعی از رمزارزها برای جنایتکاران و قاچاقچیان مواد مخدر است.» او به‌همراه چند مدیرعامل دیگر از بانک‌های بزرگ استدلال کرد که باید مقرراتی مشابه سایر مؤسسات مالی برای شرکت‌های ارز دیجیتال وضع شود.

سناتور الیزابت وارن که به‌ندرت با رهبران صنعت بانکداری به‌صورت حضوری دیدار می‌کند با دایمن و دیگران درمورد صنعت رمزارز موافق بود. این نماینده‌ی دموکرات ماساچوست گفت: «وقتی صحبت از سیاست بانکی به‌میان آید معمولاً با مدیرعامل بانک‌های چند میلیارد دلاری موافق نیستم اما این موضوع امنیت ملی است.»

وارن می‌گوید تروریست‌ها، قاچاقچیان مواد مخدر و کشورهای سرکش نباید اجازه‌ی استفاده از رمزارزها را برای فعالیت‌های خطرناکشان داشته باشند و تأکید کرد زمانش فرا رسیده که کنگره در این مورد اقدامی انجام دهد.

شاید دایمن طرفدار رمزارزها نباشد اما بانک او یکی از حامیان بزرگ فناوری بلاک چین است. استیبل کوین JPM Coin این بانک به مشتریانش اجازه می‌دهد پرداخت‌های مبتنی‌بر بلاک چین انجام دهند و روزانه یک میلیارد دلار تراکنش با این رمزارز انجام می‌شود؛ عددی که طبق پیش‌بینی‌ها طی دو سال آینده می‌تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد. پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی استیبل کوین چیست بزنید تا با این نوع رمزارز بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات