اشتباه دو میلیون دلاری؛ سرمایه‌گذار بازار کریپتو با یک خطای کوچک متحمل ضرر مالی سنگین شد

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مرد ناراحت در برابر لپ تاپ پشت میز
یکی از هولدرهای USDC در واکنش به دی‌پگ‌شدن این استیبل‌کوین تصمیم گرفت دارایی خود را به تتر تبدیل کند، اما یک خطای کوچک دو میلیون دلار به او ضرر زد.
تبلیغات

صنعت کریپتو روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. در ماه‌های اخیر شماری از بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت ورشکسته شده‌اند و این اتفاق مستقیماً روی قیمت رمزارزها اثر گذاشته است. درحالی‌که بیت کوین در سال ۲۰۲۳ رشد قابل‌قبولی تجربه بود، قیمت این رمزارز روز گذشته مجدداً به زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار سقوط کرد.

تعطیلی بانک سیلیکون ولی (SVB) بازار سهام آمریکا را در شوک فرو برده و روی بازار رمزارزها نیز اثر منفی گذاشته است. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در نتیجه‌ی تعطیلی SVB رخ داد، دی‌پگ شدن USDC بود.

USDC نوعی استیبل‌کوین به شمار می‌آید که در حالت عادی نسبت‌ یک‌به‌یک با دلار آمریکا دارد. دی‌پگ شدن USDC بدین معنی است که نسبت یک‌به‌یک از بین رفته است. در حال حاضر هر واحد USDC با قیمت ۰٫۹ دلار معامله می‌شود. یک تحلیلگر می‌گوید نوسان USDC نشان‌دهنده‌ی نگرانی سرمایه‌گذاران بازار کریپتو است.

بر اساس گزارش حساب توییتری ارزدیجیتال، یکی از دارندگان USDC در واکنش به دی‌پگ شدن این استیبل‌کوین و برای جلوگیری از ضرر مالی، تصمیم گرفته تمامی دارایی خود را به تتر تبدیل کند. او در این معامله مرتکب اشتباهی عجیب‌و‌غریب شد و با پرداخت دو میلیون دلار صرفاً ۰٫۰۵ تتر دریافت کرد.

حساب توییتری ارزدیجیتال می‌نویسد هولدر بخت‌برگشته‌ی USDC فراموش کرده اسلیپیج معامله را تنظیم کند و «یک ربات از این خطای انسانی به نفع خود استفاده کرده است.» منظور از اسلیپیج، نرخ مربوط‌ به قیمت موردپذیرش برای انجام معامله است.

دی‌پگ شدن USDC باعث نگرانی شدید فعالان حوزه‌ی رمزارز شده است. این استیبل‌کوین به‌عنوان نقدینگی بسیاری از استخرهای دی‌فای مورداستفاده قرار می‌گیرد و دی‌پگ شدن آن ممکن است آثار منفی گسترده‌ای به‌همراه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات