سرمایه‌گذاری پانصد میلیون دلاری شرکت وارن بافت در بانک دیجیتالی برزیلی

شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود موضع‌گیری وارن بافت علیه دارایی‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاری اخیر او نشان‌دهنده دید بازتر او دربرابر این ایده است.
تبلیغات

به‌گزارش کوین تلگراف، بانک دیجیتالی برزیلی نوبانک (Nubank)، با کمک شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، هلدینگ چندملیتی وارن بافت، پانصد میلیون دلار جمع آوری کرده است.

سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، نوبانک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علاوه‌بر جذب مدیران جدید از شرکت‌های بزرگ فناوری با کمک این مبلغ، برنامه‌ای برای ادامه توسعه بین‌المللی شرکت‌هایش خواهد داشت. این بانک اخیرا شرکتی در کلمبیا راه‌اندازی کرده و گزارش داده است بیش از ۴۰ میلیون مشتری در برزیل و مکزیک و کلمبیا دارد.

مدیرعامل نوبانک، دیوید ولز، گفت این بودجه به هدف «دسترسی مردمی و همگانی به خدمات مالی» در سراسر آمریکای‌لاتین استفاده خواهد شد. او افزود تنها نیمی از مردم آن منطقه حساب بانکی دارند و تقریباً ۲۱ درصد آن‌ها از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.

 ولز بیان کرد:

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد تغییر سیستم مالی امکان‌پذیر باشد؛ با‌این‌حال، همیشه متقاعد بودیم که جایی برای تغییر و نوآوری وجود دارد و از همه مهم‌تر اینکه مشتریان لایق خدمات بهتر هستند.

وارن بافت پیش‌تر در نشستی با سهام‌داران، درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گفته بود که هرگز مالک هیچ رمزارزی نخواهد بود و آن‌ها اساساً هیچ ارزشی ندارند. نایب‌رئیس برکشایر هاتاوی، چارلی مونگر، نیز رمزارزها را ابزاری برای آدم‌ربایان و زورگیران خوانده بود.

بااین‌حال در سال گذشته، این مجموعه چندملیتی در شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی و فراتر از آن، ازجمله اسنوفلیک (شرکت فناوری ابری) سرمایه‌گذاری کرده است. ناگفته نماند برکشایر هاتاوی نیز از ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ (۳۱ مارس)، میلیاردها دلار سهام اپل و آمازون را دراختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات