با یک اپلیکیشن ساده‌ی کروم، شبکه‌ی اینترنت خود را عیب‌یابی کنید

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که در اتصال اینترنت خود به مشکل بر می‌خوریم، گاهی محدود‌کردن و یافتن مشکل چندان آسان نخواهد بود. ابزارهای بسیاری نظیر پینگ، تریس‌روت، نت‌استت و... که همگی کارایی خود را ثابت کرده‌اند،  برای یافتن و حل کردن مشکلات اتصال شبکه وجود دارند؛ اما اگر با این ابزارها آشنایی نداشته باشیم چه؟
تبلیغات

در صورتی که با ابزارهای مذکور آشنایی نداشته باشید و یا به دنبال روش ساده‌تری هستید که تمامی مشکلات احتمالی را پوشش دهد، گوگل یک اپلیکیشن کروم به نام Chrome Connectivity Diagnostics ساخته است که نیاز شما را برطرف خواهد کرد. این ابزار چندین نوع آزمایش شبکه را در خود داشته و نتایج آزمایشات را به شیوه‌ای ساده، قابل فهم و جذاب به نمایش می‌گذارد. پس از اینکه Chrome Connectivity Diagnostics را از استور کروم دانلود و نصب کردید، برنامه را از لانچر کروم فراخوانی کنیدتا اجرای تست‌ها آغاز شود.

Chrome diagnostics running 1 441x393

برای به نمایش درآمدن تمام تست‌ها و نتایج مربوطه، بر روی آیکن چرخ‌دنده کلیک کرده و Show passing tests را انتخاب نمایید. کلیک نمودن بر روی هر یک از تست‌ها، توضیحات مختصری از آن آزمایش را نمایش داده و لینک لاگ‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

Chrome diagnostics logs 441x393

به همین سادگی با یک اپلیکیشن کروم می‌توان اغلب آزمایش‌های عمومی شبکه را به اجرا گذاشت. در صورتی که این ابزار را بر روی سیستم‌عامل کروم اجرا نمایید امکانات بیشتری نظیر قدرت سیگنال وای‌فای و دسترسی به تنظیمات Default Getway نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات