اولین مراکز داده‌ی گوگل در قاره‌ی آسیا آغاز به کار کردند

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
افزایش کاربران در قاره‌ی آسیا کمپانی گوگل را مجاب به ایجاد مراکز داده‌ای در این قاره کرده است. از‌این‌رو گوگل امروز اعلام کرد که این کمپانی دو مرکز داده‌ی خود را که در کشور‌های سنگاپور و تایوان مستقر است، وارد فاز عملیاتی کرده است.
تبلیغات

گوگل دیروز اعلام کرد که برنامه‌های خود برای احداث مرکز داده در هنگ‌کنگ را به حالت تعلیق درآورده است. این کمپانی از سیاست‌های خود برای گسترش مراکز داده‌ی خود در کشور تایوان پرده برداشت که حجم کل سرمایه‌گذاری انجام شده در تایوان بالغ بر 600 میلیون دلار اعلام شده است.

گوگل علت افزایش مراکز داد‌ه‌ی خود در قاره‌ی آسیا را افزایش سریع کاربران اینترنت در قاره‌ی کهن عنوان کرده است. برای مثال در دو سال اخیر تعداد کاربران اینترنت در کشور هند دو برابر شده و به رقم 200 میلیون نفر رسیده است.

بین ماه‌های تیر تا شهریور، 60 میلیون نفر به تعداد کاربران اینترنت که از طریق ابزارهای قابل حمل به شبکه‌ی جهانی وصل می‌شوند، افزوده شده است. این مقدار دو برابر کاربران اینترنت در کانادا و سه برابر کشور استرالیا است که از طریق تلفن‌های همراه و تبلت‌ها در اینترنت به گشت‌و‌گذار می‌پردازند. این رشد متوقف نشده و در سال‌های آتی نیز به این میزان افزوده خواهد شد تا اکثریت مردم حاضر در آسیا، قادر به دستیابی به اینترنت باشند.

GoogleDataCenter2

براساس برآوردهای انجام شده، مراکز داده‌های جدید گوگل موجب بالا رفتن سی‌درصدی سرعت دسترسی به سرویس‌های گوگل در کشورهای آسیایی خواهد شد، اما هنوز گوگل این مطلب را تایید نکرده است. هنوز مشخص نیست که آیا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تایوان قادر است تا بازدهی برابر با آنچه که قرار بود در هنگ‌کنگ ساخته شود، ارائه دهد یا نه؟

GoogleDataCenter1
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات