چگونه ویندوز قدیمی خود را به ویندوز 8.1 ارتقا دهیم

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
همانگونه که مطلع هستید ویندوز 8.1 هم اکنون به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز 8 قرار گرفته است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت علاوه بر اینکه دارای ویژگی‌های جدید بسیاری در پلتفرم آن می‌باشد، حاوی آخرین اصلاحات از مشکلات گزارش شده توسط کاربران در یک سال گذشته نیز می‌باشد. در این مطلب ما به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توانید ویندوز خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.
تبلیغات

ویندوز 8

پیش از انجام بروزرسانی، شما می‌بایست چند اقدام اولیه و مهم را انجام دهید:

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که از تمامی فایل‌های شخصی خود فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید. پوشه‌هایی نظیر اسناد (Documents)، تصاویر، موزیک‌ها، ویدیوها، دانلود ها، فایل‌های موجود بر روی دسکتاپ و... . پیشنهاد ما نگهداری فایل های مهم بر روی هاردهای اکسترنال می‌باشد. همچنین شما می‌توانید از قابلیت تهیه خودکار فایل پشتیبان که در ویندوز موجود می‌باشد بهره ببرید.

- زمانی که از ایمن بودن فایل‌های شخصی خود اطمینان حاصل کردید، باید مطمئن شوید که اگر به هر دلیل نتوانستید عملیات بروزرسانی را با موفقیت به اتمام برسانید، قادر به بازگردانی سیستم خود به شرایط پیش از آغاز بروزرسانی خواهید بود. یکی از بهترین روش‌های موجود برای این منظور، تهیه یک System Image می‌باشد. پیش از آغاز بروزرسانی ویندوز خود به نسخه 8.1، مطمئن شوید که یک System Image به‌روز تهیه نموده‌اید. همچنین تهیه یک USB Recovery Drive را نیز فراموش نکنید. (اگر با مراحل تهیه System Image در ویندوز 8 آشنا نیستید، کمی صبر کنید؛ در روزهای آینده آموزش‌های مرتبط با آن در زومیت قرار خواهد گرفت)

- این احتمال نیز وجود دارد که سخت‌افزار موجود در سیستم شما، برای نمایش بهترین عملکرد در ویندوز 8.1، به درایور جدیدی نیاز داشته باشد. اگر برنامه پیش‌فرض سخت‌افزار شما قابلیت بررسی انتشار نسخه‌های جدید را دارا می‌باشد که کار شما ساده است. در غیر اینصورت، شما می‌بایست با مراجعه به سایت سازنده سخت‌افزار مورد نظر، از انتشار درایور متناسب با ویندوز 8.1 اطمینان حاصل کنید.

مقاله‌های مرتبط:

    این بروزرسانی به حداقل 3 گیگابایت از فضای دیسک سخت شما نیاز دارد. پس پیش از شروع از فراهم بودن این میزان فضای خالی بر روی درایو ویندوز فعلی خود نیز اطمینان حاصل کنید.

    برای بروزرسانی شما می‌بایست با حساب کاربری مایکروسافت خود لاگین نمایید. اگر به صورت پیش‌فرض لاگین نیستید، بر روی گزینه Store کلیک کرده و از چارم منو، Setting را انتخاب نمایید. سپس گزینه Your Account را فشرده و وارد شوید. در نهایت در فروشگاه ویندوز بر روی کاشی Large Update to Windows 8.1 for Free کلیک نمایید.

    Window-8-1-update 610x343

    اگر این گزینه در دسترس نبود، شما می‌بایست ابتدا ویندوز خود را با استفاده از آخرین Patch های منتشر شده به‌روز نمایید. بدین منظور به منوی Start بازگردید و Charm Bar را انتخاب نمایید. سپس از گزینه setting بر روی Change PC Setting کلیک کرده و Windows Update را انتخاب کنید. سپس آخرین بروزرسانی‌های منتشر شده را بررسی و نصب نمایید. در پایان سیستم خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

    Screen Shot 2013-10-17 at 1.13.33 PM 610x371

    اگر هنوز هم گزینه مربوط به دانلود ویندوز 8 را مشاهده نمی‌کنید، کمی به ویندوز فرصت دهید! تجربه نشان داده است که معمولا مایکروسافت بروزرسانی‌های خود را در زمان‌های مختلف منتشر می‌نماید.

    ویندوز 7

    به‌روزنمایی ویندوز 7 به ویندوز 8.1 از طریق ابزار کمکی بروزرسانی مایکروسافت که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، امکان‌پذیر خوهد بود. ویندوز 8.1 در دو نسخه خانگی(Home) و حرفه‌ای (Pro) عرضه شده است که تهیه نسخه خانگی آن 119.99 دلار و نسخه حرفه‌ای 199.99 دلار هزینه در بردارد. شما می‌توانید این سیستم‌عامل را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه‌های مرتبط، خریداری نمایید. (هر چند دانلود و خرید این نسخه برای هموطنان ایرانی، به‌ دلیل تحریم‌های یک‌جانبه غرب، عملا از مجراهای قانونی نبوده و هزینه‌ای بسیار ناچیزتر از مبالغ ذکر شده در برخواهد داشت)

    حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای نصب ویندوز 8.1 عبارتست از:

    - پردازنده با سرعت 1 گیگاهرتز

    - یک گیگابایت حافظه برای نسخه 32 بیتی و دو گیگابایت حافظه برای نسخه 64 بیتی

    - 16 گیگابایت از فضای دیسک سخت برای نسخه 32 بیتی و 20 گیگابایت برای نسخه 64 بیتی

    - کارت گرافیک با پشتیبانی از DirectX9

    لازم به یادآوری است که زمانی که شما از ویندوز 8 به 8.1 بروزرسانی می‌کنید، علاوه بر اطلاعات شخصی شما، تنظیمات ویندوز و اغلب برنامه‌ها به ویندوز جدید منتقل می‌شوند. ولی در بروزرسانی از ویندوز 7 به 8.1، فقط فایل‌های شخصی شما حفظ خواهند شد.

    Windows 8-1

    XP و ویستا

    متأسفانه باید به اطلاع آن دسته از کاربران ویندوزی که هنوز از نسخه‌های قدیمی نظیر XP و ویستا استفاده می‌کنند، برسانیم که در حال حاظر هیچ راه ساده‌ای برای بروزرسانی مستقیم از این نسخه‌ها به ویندوز 8.1 وجود ندارد.

    به عبارتی بهترین راه پیشنهادی برای این کاربران، نصب ویندوز 8.1 با استفاده از DVD آن و البته از نو می‌باشد. پیشنهاد می‌شود متناسب با نیاز و بودجه خود، یکی از نسخه‌های خانگی و یا حرفه‌ای را انتخاب و خریداری نمایید (با توجه به هزینه ناچیز تهیه این نسخه از ویندوز در ایران، به احتمال زیاد اکثر کاربران ایرانی در انتخاب نسخه حرفه‌ای تردید نخواهند کرد).

    شایان ذکر است که شما می‌بایست از تمامی فایل‌های شخصی خود پیش از نصب ویندوز 8.1، فایل پشتیبان تهیه نمایید؛ چرا که با نصب ویندوز 8.1 از نو، عملا هیچ یک از فایل‌ها و برنامه‌های شما از ویندوز قبلی به ویندوز جدید منتقل نخواهند شد.

    windows-8.1

    هر چند هنوز زمان زیادی از عرضه این نسخه تازه‌وارد نگذشته است و نمی‌توان آن‌را آنطور که باید نقد و بررسی کرد و مزایا و معایب آن‌را بر شمرد؛ با این حال در اغلب موارد، به‌روز بودن، مزایای ذاتی خود نظیر امنیت و کارایی بیشتر را در بر دارد. لطفا تجربیات و نظرات خود از کار با آخرین محصول کمپانی بزرگ مایکروسافت را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات