چگونه با استفاده از کلید‌های میانبر برنامه‌های خود را فراخوانی کنیم؟

یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اگر برنامه‌هایی دارید که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید و به‌دنبال راهی برای اجرای هرچه سریع‌تر آن‌ها در زمان شروع به کار خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با ترفندی جهت اجرای نرم‌افزارها با استفاده از کلیدهای ترکیبی آشنا شوید.
تبلیغات

همانطور که بیان شد، این ترفند برای افرادی که روزانه به‌دلایل کاری نیاز به اجرای نرم‌افزارهای فراوانی دارند ، بسیار موثر و کاربردی است.

برای استفاده از این قابلیت که در ویندوز وجود دارد، کافی است تا مراحل مورد نظر را قدم به قدم طی کنید:

  • با کلیک برروی آیکون نرم‌افزار، فایل و یا هر آنچه که می‌خواهید به این روش آن را فراخوانی کنید، کلیک راست کرده و Create Shortcut را کلیک کنید.
  • می‌توانید Shortcut مورد نظر را به هر پوشه‌ای در دسکتاپ انتقال دهید. در ویدئویی مورد نظر، Shortcut ایجاد شده به پوشه‌ی Keyboard Shortcuts انتقال داده می‌شود.
  • برروی Shortcut ایجاد شده کلیک راست کنید و سپس در زبانه‌ی Shortcut پنجره‌ی Properties، در کادر مربوط به Shortcut Key، کلیدهای ترکیبی میانبر مدنظر خود را برای فراخوانی وارد کنید.
  • با کلیک برروی OK کار تمام است و شما می‌توانید نرم‌افزار یا هر‌آنچه که این روش را برای آن به‌کار برده‌اید، تنها با فشار دادن کلید‌ ترکیبی مورد نظر، فراخوانی نمایید.

در صورتی که فرصت کافی برای انجام مراحل ذکر شده در بالا را نداشته باشید، می‌توانید با پین کردن آیکون نرم‌افزار‌ها و فایل‌های خود به نوار ابزار ویندوز، با استفاده از کلید ترکیبی Win و اعداد به ترتیب قرار گیری آیکون‌ها از سمت چپ به راست، برنامه‌ها یا فایل‌ها مورد نظر را فراخوانی نمایید، برای مثال در صورتی که مرورگر IE، اولین آیکون پین شده از سمت چپ به نوار ابزار باشد، با فشار دادن کلید ترکیبی Win+1 این نرم‌افزار اجرا می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات