با "OK Google" در اندروید دستور جستجو را ارسال کنید

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
در پانزدهمین سالگرد تاسیس گوگل، این شرکت الگوریتم جدیدی را برای جست‌وجو معرفی کرد.
تبلیغات

این تغییرات در راستای سیاست‌های جدید شرکت برای ایجاد جست‌وجو‌های هوشمند و سهولت ارتباط کاربران با سرویس‌های گوگل از طریق دستورهای صوتی است. شاید گوگل افق‌های گسترده‌تری همچون وب‌معنایی را پیش‌روی خود می‌بیند.

با استفاده از دستور صوتی "OK Google" به‌جای "Google" می‌توان اپلیکیشن جدید این شرکت را در اندروید برای انجام یک جست‌و‌جوی جدید فراخواند. همچنین این دستور علاوه بر بازکردن اپلیکیشن، قادر است در حالی که جست‌وجوی دیگری در جریان است، جستجوی جدیدی را ایجاد کند. این تغییرات در آخرین به‌روزرسانی نسخه 2.8.7 گنجانده شده است و در صورتی که شما پکیج زبان‌ها را بصورت دستی بروز کنید، قابل استفاده خواهد بود.

از این دستور علاوه بر اندروید می‌توان در نسخه‌ی iOS و همچنین نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر کروم نیز استفاده کرد. این دستور برای گوگل گلس به "OK Glass" تغییر داده شده است. این دستور صوتی، برای از بین بردن ابهام برای مرورگر تغییر داده شده، چراکه دستور "Google" در برخی مواقع برای اپلیکیشن مبهم بوده و مشکلاتی را ایجاد می‌کرد. دلیل این ابهام، استفاده از واژه‌ی گوگل در مکالمات روزمره است که به موجب آن اپلیکیشن را با مشکلاتی مواجه می‌کرد.

OKGoogleInternal

این تغییر کوچک بخشی از بهبود بزرگ انجام شده در جهت ایجاد تحول و نزدیک کردن زبان موجود بین محصولات گوگل و انسان‌ها است. برای مثال گراف دانش گوگل «Google Knowledge Graph» فقط برای تعامل با کاربران توسعه نیافته، بلکه یکی از اهداف آن پیش‌بینی عبارت‌های مورد نظر کاربر برای جستجو است. الگوریتم Hummingbird که گوگل یک ماه پیش استفاده از آن را آغاز کرد، اقدام دیگری در این راستا است.

برای استفاده از این دستور صوتی جدید در اپلیکیشن خود، ابتدا باید از به‌روز بودن آن اطمینان حاصل نمایید. سپس وارد تنظیمات اپلیکیشن شده و با انتخاب Voice>Language>Offline Speech Recognition، پکیج زبان مورد نظر را انتخاب و پس از به‌روزرسانی، اپلیکیشن را ببندید و دوباره باز کنید. از این پس "OK Google" دستور صوتی شما برای استفاده از اپلیکیشن جست‌و‌جوی گوگل خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات