گوگل، تقریبا تمامی گذرواژه‌های مربوط به شبکه‌های وای-فای در سراسر جهان را در اختیار دارد

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی که امروز منتشر شده، کمپانی گوگل، تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به گذرواژه‌های شبکه‌های وای-فای در سراسر جهان که کاربران از طریق دستگاه‌های اندرویدی به آن‌ها متصل شده‌اند را در سرورهای خود در منطقه مانتین ویو، مقر اصلی این کمپانی، نگهداری می‌کند.
تبلیغات

شاید این موضوع که گذرواژه شبکه وای-فای من در منزل به چه درد گوگل می‌خورد، اصلا مهم نباشد، اما تصور کنید که اطلاعات مربوط به اکثر شبکه‌های بی‌سیم سراسر جهان در سرورهای غول جستجوی جهان قرار داشته باشد. آن‌گاه چه اتفاقی می‌افتد؟

البته جای شکرش باقی‌است که می‌توان جلوی ذخیره شدن این‌گونه اطلاعات بر روی سرورهای گوگل را از هم‌اکنون نیز گرفت. در ادامه سعی داریم به شما عزیزان آموزش دهیم تا چگونه تنظیمات دستگاه اندرویدی خود را به گونه‌ای تغییر دهید تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آورید.

در اندروید نسخه 2.3.4 به منوی تنظیمات رفته، سپس حریم خصوصی را انتخاب کنید. در گوشی‌های اچ‌تی‌سی، گزینه Back up my Settings را غیر فعال نمایید و در گوشی‌های سامسونگ نیز همین کار را با گزینه Back up my data انجام دهید. متاسفانه در هیچ قسمت از این نسخه از این سیستم عامل ذکر نشده است که تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات کاربر، شامل گذرواژه‌های شبکه‌های وای-فای نیز می‌شود.

در اندروید نسخه 4.2 وارد منوی تنظیمات شده و سپس پشتیبانی و تنظیم مجدد را انتخاب کنید. سپس گزینه Back up my data را غیر فعال نمایید. در این نسخه از اندروید تهیه فایل پشتیبان از گذرواژه‌ها و تنظیمات مربوط به اپلیکیشن‌ها به وضوح ذکر شده‌اند.

اگر دقت کرده باشید، چنانچه قبلا از یک دستگاه اندرویدی به شبکه وای-فای مورد نظر خود متصل شده باشید، و هنگامی که یک گوشی یا تبلت اندرویدی جدید را خریداری کرده و اطلاعات حساب کاربری خود در گوگل  را وارد می‌کنید، دستگاه به صورت خودکار روتر شما را شناسایی کرده و از رمز عبور ذخیره شده در پایگاه‌های داده خود استفاده می‌کند. این بدان معنی است که گوگل توانایی رمزگشایی تمامی فایل‌های حاوی گذرواژه‌ها را دارد.

بنابراین اگر دوست ندارید تا کسانی دیگر به غیر از خود شما و نزدیکانتان به این گونه اطلاعات دسترسی داشته باشند، هم اکنون اقدام کنید.

البته لازم به ذکر است که پس از انجام عملیات فوق، بهتر است یک گذرواژه جدید برای شبکه وای-فای خود انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات