چگونه فایل‌ های حجیم خود را با ایمیل ارسال کنیم؟

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
ارسال فایل حجیم با ایمیل
بسیاری از سرویس‌های پست الکترونیکی موجود اجازه ارسال ایمیل‌هایی با فایل‌های الحاقی بالاتر از حجم معینی را نمی‌دهند.
تبلیغات

ارسال فایل ازطریق سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ایمیل مثل اوت‌لوک یا جیمیل درحال‌حاضر به‌ترتیب محدودیت ۲۰ و ۲۵ مگابایتی دارد. این یعنی نمی‌توان فایلی با حجم بیشتر از محدودیت ذکرشده را ازطریق ایمیل برای دیگران ارسال کرد. البته راهکارهای بسیار ساده‌ای برای فرستادن فایل با حجم بالا در ایمیل وجود دارد که در این مقاله قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

محدودیت حجم فایل الحاقی برای یک پست الکترونیک چه میزان است؟

به‌طور کلی هیچ قانونی برای ایجاد محدودیت در میزان حجم فایل‌های الحاقی ایمیل‌ها وجود ندارد. استانداردهای موجود برای مدیریت ایمیل‌ها محدودیتی را برای حجم فایل‌های الحاقی ایمیل‌ها پیش‌بینی نکرده‌اند از این‌رو هر سرویس ایمیلی محدودیت خاصی را برای خود اعمال می‌کند.

عموماً، می‌توانید فایلی به‌حجم ۲۰ مگابایت را به‌طور مستقیم در ایمیل‌های خود ضمیمه کنید. شاید برخی از ایمیل سرورها اجازه الحاق فایلی با این ابعاد را ندهند اما ۲۰ مگابایت استانداردی‌است که اکثر ایمیل سرورها آن را رعایت می‌کنند. در صورتی که بخواهید ایمیلی برای یکی دیگر از کاربران جیمیل ارسال کنید، اجازه آپلود فایلی با حجم ۲۵ مگابایت را دارید.

به‌دلیل اینکه یک ایمیل در مسیر ارسال به گیرنده از سرورهای مختلفی عبور می‌کند، امکان اطمینان از ارسال فایل با حجم بالا که حجم آن از طریق محاسبه محدودیت حجم سرور فرستنده و گیرنده به‌دست آمده‌است وجود ندارد، زیرا امکان دارد سروری در میان مسیر، دارای محدودیتی کمتر بوده و درنتیجه ایمیل ارسال شده به دست گیرنده نرسد.

از سرویس‌های ابری استفاده کنید

شاید اولین راه‌حل برای ارسال فایل‌های بالای ۲۵ مگابایت ازطریق ایمیل، استفاده از سرویس‌های ابری باشد که برای ذخیره‌ی فایل‌ها به‌کار برده می‌شود. برای مثال می‌توان از سرویس‌هایی همچون Dropbox، Google Drive یا SkyDrive نام‌برد. می‌توان فایل مورد نظر را در سرویس ابری آپلود کرده، سپس با به‌اشتراک گذاشتن فایل مذکور، لینک مورد نظر را برای افرادی که می‌خواهیم ارسال نماییم. گیرندگان می‌توانند با کلیک روی لینک ارسال شده، فایل مورد نظر را دانلود کرده و از آن استفاده نمایند.

اگر از کاربران سرویس‌های ایمیل Gmail یا Outlook.com باشید، می‌توانید از سرویس‌های ابری Google Drive و SkyDrive که از طریق حساب کاربری ایمیل‌تان در دسترس هستند، استفاده کنید. کافی است در حال ارسال ایمیل با کلیک روی آیکون Google Drive و SkyDrive فایل مورد نظر خود را در صورت وجود، انتخاب و در غیر این‌صورت با آپلود کردن در سرویس ابری موردنظر از طریق پست الکترونیک به اشتراک بگذارید.

اگر از سایر سرویس‌های ابری همچون Dropbox استفاده می‌کنید، می‌توانید فایل‌های موردنظر خود را با استفاده از امکانات ارائه شده در پنل کاربری به اشتراک بگذارید. برای مثال در Dropbox می‌توان با کلیک راست روی فایل موردنظر و انتخاب Share لینک اشتراکی را دریافت و در اختیار سایرین قرار داد.

استفاده از سرویس‌های ابری از جمله روش‌هایی است که برخی از سرویس‌های ایمیل همچون Gmail یا Outlook.com در صورت آپلود فایلی با حجم بالا پیش‌روی شما قرار می‌دهند.

ایجاد فایل‌های فشرده‌ی تکه‌تکه شده و ارسال آن

اگر تمایلی به استفاده از سرویس‌های ابری نداشته و می‌خواهید به منظور ارسال فایلی با حجم بالا به سایر سرویس‌های موجود وابسته نباشید، فایل‌های حجیم خود را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. بدین منظور می‌توانید از برنامه‌هایی همچون 7-Zip برای تقسیم و فشرده‌سازی فایل خود به تکه‌های ۲۰ مگابایتی استفاده کنید.

چند تکه کردن فایل فشرده با Winrar

پس از تکه‌تکه کردن فایل مورد نظر می‌توانید با الحاق‌ فایل‌های 10 مگابایتی ایجاد شده در ایمیل‌های جداگانه آن‌ها را ارسال کنید. دریافت کننده باید با دانلود تمامی قسمت‌های فایل، آن‌ها را از حالت فشرده خارج کند.

با وجود قدیمی بودن این روش، هنوز هم می‌توان از آن استفاده نمود، اما بسیاری از مردم تمایلی به دریافت فایل با استفاده از این روش ندارند زیرا در صورتی که فایل مورد نظر حجیم باشد تعداد فایل‌های 10 مگابایتی نیز افزایش یافته و به‌همین ترتیب مدیریت این فایل‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد. درنتیجه در صورتی که از توانایی گیرنده فایل در مورد انجام فرایند‌ دانلود و الحاق فایل‌های ارسال شده اطمینان ندارید، بهتر است راهی ساده‌تر را برای ارسال فایل خود بیابید.

استفاده از سرویس‌های ارسال فایل‌های حجیم

روش دیگری که می‌توان از آن برای ارسال فایل‌های حجیم با استفاده از ایمیل بهره برد، استفاده از سرویس‌های ارسال فایل‌های حجیم است که اخیرا نیز به دلیل افزایش نیاز به وجود چنین سرویس‌هایی شاهد افزایش ارائه این خدمات هستیم. این سرویس‌ها فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا فایل مورد نظر خود را آپلود کرده و لینکی را برای دسترسی به فایل مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید با ارسال این لینک از طریق ایمیل امکان دانلود و دسترسی فایل را به گیرنده ایمیل فراهم کنید.

اکثر سرویس‌های موردنظر به‌ دلیل کسب درآمد ممکن است با نمایش تبلیغات یا محدود کردن حجم فایل برای اعضایی که به‌صورت رایگان از آن سرویس استفاده می‌کنند، خواستار دریافت هزینه‌ای در قبال ارائه سرویس بهتر باشند.

شاید این سرویس‌ها گزینه خوبی برای انجام کار باشند، اما استفاده از خدمات ابری منطقی‌تر است. زیرا در صورتی که تمایلی به پرداخت هزینه برای استفاده از این سرویس‌ها نداشته باشید، بهتر است از سپردن فایل‌های حساس و مهم خود به آن‌ها پرهیز کنید. هرچند که می‌توان با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، فایل‌ها را قبل از آپلود کردن رمزگذاری کرد که در این‌صورت مرحله‌ای دیگر به فرایند‌ی ارسال اضافه خواهد شد، اما نباید فراموش کرد که این کار زمان بر بوده و کمتر کسی حاضر به استفاده از این روش است. به‌هرحال در ادامه برخی از این سرویس‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. pCloud

سرویس آپلود فایل pCloud

pCloud یکی از بهترین راهکارها برای ارسال فایل‌های چند گیگابایتی ازطریق ایمیل است. شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری رایگان در این وب‌سایت، فایل‌هایی با حجم ۱۰ گیگابایت را آپلود کرده و سپس به‌راحتی لینک آن را ازطریق سرویس ایمیل خود برای دیگران ارسال کیند.

۲. WeTransfer

WeTransfer با هدف ارائه‌ی خدمات آنلاین برای ارسال فایل‌های حجیم طراحی شده است. شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری رایگان در این وب‌سایت فایل‌های مورد نظر خود را تا حجم ۲ گیگابایت به‌راحت برای دیگران ارسال کنید. برای استفاده از این سرویس مراحل زیرا را دنبال کنید:

۱. ابتدا وارد وب‌سایت WeTransfer شده و به اکانت خود لاگین کنید.

۲. روی دکمه‌ی + کلیک کرده و فایل‌ موردنظر خود را انتخاب کنید.

۳. ایمیل گیرنده را وارد کنید و درصورت تمایل توضیحات اضافه را برای فایل خود ارائه دهید.

۴. صبر کنید تا فایل شما برای گیرنده‌ی ایمیل ارسال شود.

سوالات متداول زومیت

  • محدودیت حجم ارسال فایل در جیمیل چقدر است؟

    در حال حاضر امکان ارسال فایل با حداکثر حجم ۲۵ مگابایت در جیمیل وجود دارد و برای ارسال فایل‌های بزرگ‌تر می‌توانید از روش‌های ارائه‌شده در بالا مثل سرویس‌های ابری استفاده کنید.

  • بهترین راهکار برای ارسال فایل‌های حجیم ازطریق ایمیل چیست؟

    استفاده از خدمات دهندگان ابری مثل گوگل درایو یکی از بهترین روش‌ها برای ارسال فایل‌های چند گیگابایتی است. علاوه‌براین سرویس MEGA امکان آپلود فایل تا حجم ۲۵ گیگابایت را نیز ارائه می‌دهد.

منبع: CloudWards

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات