جستجوی گوگل به یک دیکشنری تمام عیار تبدیل شد

جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس خبر از یک بروز رسانی کوچک، اما کاربردی در ابزار فرهنگ لغت در سیستم جستجوی خود داد که در آن اگر بدنبال توضیح و ترجمه یک لغت خاص باشید، اطلاعات جامع‌تری در رابطه با آن کلمه دریافت خواهید کرد، اطلاعاتی شبیه به آنچه در فرهنگ لغت‌ها ارائه می‌شود.
تبلیغات

گوگل در پست اخیر خود گفته است: اطلاعات فراتر از توضیح یک لغت ارائه می‌شود.

از چندی پیش، بخش دیکشنری گوگل علاوه بر توضیح لغت جستجو شده، مترادف‌های آن را نیز لیست می‌کرد. حال این ابزار گوگل، ریشه یابی لغت را نیز انجام می‌دهد. و علاوه بر آن نحوه نمایش لغت خاص در گذشته و تغییرات ایجاد شده در آن طی زمان‌های مختلف را لیست می‌کند.

hello define

جالب اینجاست که اگر برروی فلش پایین جعبه نمایش توضیحات کلمه کلیک کنید، علاوه بر مشاهده توضیحات بیشتر، امکان ترجمه مستقیم کلمه مورد نظر به زبان‌های مختلف را نیز در اختیار خواهید داشت.

به این ترتیب کاربر قادر است از موتور جستجوی گوگل به عنوان یک دیکشنری کامل استفاده نموده و اطلاعات مورد نظر در رابطه با کلمات و اصطلاحات مورد نظر خود را بدون نیاز به مراجعه به فرهنگ لغت‌ها بدست آورد.

برای استفاده از این سرویس گوگل تنها کافی است عبارت define را پیش از کلمه مدنظر خود وارد نمایید. به عنوان نمونه:

Define hello

در جعبه نمایش توضیحات کلمه مورد نظر، آیکون یک اسپیکر نیز وجود دارد که از طریق آن قادر خواهید بود تا تلفظ صحیح لغت مورد نظر خود را گوش کنید. جالب اینجاست که این صدا، یک صدای ضبط شده انسان است و نه ماشین.

پس از این به بعد می‌توانید از جستجوی گوگل برای آموزش زبان یا یافتن اطلاعات کامل در مورد یک کلمه یا اصطلاح خاص انگلیسی استفاده نمایید و نگران نصب نبود فرهنگ لغت بر روی کامپیوتر یا دیگر ابزارهای متصل به اینترنت نباشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات