در مسافرت با اینترنت لاک‌پشتی چه کنیم؟

دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
برخی از ما از موهبت استفاده‌ از اینترنت پرسرعت در محل کار و منزل بهره شایسته‌ای می‌بریم، اما هرگاه که به مسافرت می‌رویم یا به شهرستان زادگاه والدین خود سفر می‌کنیم، باید چند روزی با اینترنت لاک‌پشتی سر کنیم. در این مقاله راهکارهایی عملی برای گذران این دوران و زنده ماندن در شرایط سخت را برایتان گردآوری کرده‌ایم.
تبلیغات

کارهای سنگین خود را به آینده موکول کنید

بهتر است پیش از هر کاری، امور روزمره‌ی سنگینی که نیازمند اینترنت پرسرعت است را از سایر موارد جدا کنید. توصیه می‌شود رفتارهای روزمره‌ی اینترنتی خود را ارزیابی کنید و اموری که نیاز به اینترنت سریع دارد را در حال حاضر انجام ندهید، تا روح و روانتان آزرده خاطر نشود. به خصوص اگر از اینترنت بر بستر موبایل بهره می‌برید، اطلاع از این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

این کار مخصوصا زمانی که از پیش می‌دانید به زودی با اینترنت کندتری مواجه خواهید شد، می‌تواند شما را در اولویت‌بندی امور یاری رساند. پس تا به اینترنت سریع دسترسی دارید امور سنگین خود را سر و سامان دهید. و اگر در سفر، کارهایی دارید که نیازمند اینترنت سریع است، باید آن را به دوستان یا آشنایان محول کنید؛ در غیر این صورت از پسش برنخواهید آمد. بهتر است از پیش این مورد را مد نظر داشته و با دوستی هماهنگی‌های لازم را صورت دهید.

مرورگر خود را آماده کنید

اگر مرورگرتان برای استفاده از اینترنت کند آمادگی ندارد می‌توانید از برنامه‌ی جایگزین بهره ببرید. برای این منظور مرورگر Opera انتخاب خوبی است، چرا که دارای حالت توربو است که با بهینه‌سازی صفحات قادر به بارگذاری سریع‌تر آن‌ها می‌باشد. البته بهتر است از ترفندهای زیر نیز بهره ببرید:

  • مسدود کردن آگهی‌ها، فایل‌های فلش و دیگر اسکریپت‌های غیر ضروری
  • افزایش حافظه‌ی کش
  • غیر فعال کردن تصاویر
  • و غیره

با استفاده از این ترفندها، صفحات سریع و راحت‌تر بارگذاری می‌شوند و کمتر درگیر صبرهای ایوب‌وار خواهید بود.

OperaMobile

از نسخه مخصوص موبایل استفاده کنید

اغلب سایت‌های معتبر دارای نسخه‌ای ویژه برای مرور صفحات در حالت موبایل هستند، به گونه‌ای که حجم بسیار بالایی از تصاویر و تبلیغات، متعلقات و اضافات حذف شده و اطلاعات به صورت سر راست‌تری ارائه می‌شود. در واقع، امروزه بسیاری از سایت‌ها مملو از موارد ناخواسته شده که البته در زمان دسترسی به اینترنت پرسرعت چندان مشکلی را برای بازدید کننده به همراه ندارند. به همین روی زمانی که دور از زیرساخت‌های پرسرعت اینترنتی هستید، می‌توانید از این نسخه‌ی مخصوص بهره ببرید. توجه داشته باشید، زمانی که از موبایل برای مرور اغلب سایت‌ها استفاده می‌کنید، مستقیماً به نسخه‌ی مخصوص هدایت می‌شوید و برای دسترسی به این صفحات از رایانه باید به صورت دستی به نشانی مربوطه بروید.

تا حد ممکن در خارج از مرورگر کار کنید

در این مواقع بهتر است تا آنجا که می‌توانید امور معمولی که می‌توان در خارج از مرورگر انجام دهید را بیرون از این برنامه صورت دهید تا زمان کمتری را برای بارگذاری صفحات منتظر بمانید. برای نمونه اگر باید مطالبی را در وبلاگ خود منتشر کنید، بهتر است ابتدا آن را در برنامه‌ی واژه‌پرداز بنویسید و سپس متن را به یکباره در مرورگر بچسبانید (Paste کنید). حتی زمانی که در انتظار بارگذاری سرویس ایمیل خود هستید، نامه‌هایتان را در برنامۀ NotePad یا سایر برنامه‌های مشابه بنویسید و از این وقت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

از سوی دیگر توصیه می‌شود تعداد زبانه‌های باز خود را به یک یا چند مورد محدود کنید تا پهنای باند اینترنت شما صرف بارگذاری صفحات متعدد نشود و سریع‌تر به مقصود برسید. جالب است بدانید زبانه‌های باز، حتی اگر به آن‌ها نگاه هم نکنید، پهنای باند اینترنت شما را مصرف می‌کنند.

برنامه‌های زمینه‌ی قاتل پهنای باند را از کار بیندازید

در حالی که تمام تمرکزتان بر مرورگر است، شاید به یاد نداشته باشید بسیاری از برنامه‌ها نظیر دراپ‌باکس پهنای باند نسبتاً قابل توجهی را مصرف می‌کنند. بهتر است برای اجتناب از صرف پهنای باند ارزشمند، این برنامه‌ها را از کار بیندازید یا به حالت آفلاین درآورید. برای این منظور می‌توانید از برنامه‌هایی نظیر Notational Velocity و ResophNoted بهره ببرید. اما برنامه‌ی Evernote نیازمند تنظیمات دستی از سوی کاربر و دانلود تمامی یادداشت‌ها، پیش از این اقدام است.

FreeWifiPayphones

به دنبال اتصالات مجانی اینترنت بی‌سیم باشید

در اغلب شهرها و در برخی از کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، پاساژها و حتی پارک‌ها می‌توانید اینترنت بی‌سیم (وای‌فای) مجانی پیدا کنید که کار راه‌انداز است. البته از موارد امنیتی که چشم پوشی کنیم، این روش می‌تواند در مواقع ضروری جان ما را نجات دهد.

امیدواریم این توصیه برای شما کارآمد باشند. نظرات خود را با ما دوستانتان درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات