5 میانبر کاربردی برای کاربران مک

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران مک، به خاطر سادگی در استفاده، سرعت عمل و مشکلات کم، شیفته دستگاه خود هستند. اما بسیاری کاربران شگفت‌زده خواهند شد اگر بدانند که به کمک میانبرهای صفحه‌کلید، کار با مک می‌تواند از این هم آسانتر، سریع‌تر و کاربردی‌تر باشد. در ادامه برای آشنایی با میانبرهای کاربردی مک با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

میانرهای زیادی در مک وجود دارند. که در ادامه با چند نمونه از کاربردی‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم شد. نمونه‌هایی که می‌توانید همیشه آن‌ها را به کار ببرید. پس بدون تلف کردن وقت به سراغ میانبرهای کاربردی مک می‌‌رویم.

۱- خاموش کردن سریع

این میانبر، با وجود سادگی، به طرز باورنکردنی کاربردی است و به شما در خاموش‌ کردن سریع مک کمک می‌کند. به کمک این میانبر از کلیک‌کردن و رفتن به منوها راحت می‌شوید.

برای Shut Down سریع از کلیدهای میانبر زیر استفاده کنید:

Control + Command + Option + Eject

برای بردن مک به حالت  Sleep هم از کلیدهای ترکیبی زیر استفاده کنید:

Command + Option + Eject

۲- دسترسی به پوشه‌های مهم

به دنبال اپلیکیشنی می‌گردید که نام آن را فراموش کرده‌اید؟ شاید هم دوست دارید خیلی سریع به فولدرهای اصلی و مهم مک دسترسی داشته باشید. البته اپلیکیشن‌هایی برای این‌کار وجود دارد اما استفاده از کلیدهای میانبر هم لطف خود را دارد. به کمک این میانبرها می‌توانید به فولدر اپلیکیشن، دسکتاپ و Utility دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این سه پوشه از کلیدهای میانبر زیر استفاده کنید:

Control + Shift + A/U/D

هر یک از حروف A و U و D برای دسترسی به یک فولدر خاص کاربرد دارند که در ادامه آمده‌اند:

A: Application Folder / U: Utility Folder / D: Desktop Folder

۳- بستن اجباری و فوری اپلیکیشن‌ها (Force Quit)

شاید مواقعی پیش بیاید که برنامه اصطلاحاً Not Responding شده و پاسخی به درخواست کاربر نمی‌دهد. در این شرایط لازم است اجرای برنامه به صورت فوری و به اجبار متوقف شود. استفاده از Force Quit یا بستن اجباری برنامه، مشکل عدم پاسخ‌گویی نرم‌افزارها را حل می‌کند. اغلب کاربران برای این‌کار روی لوگوی اپل کلیک کرده و پس از انتخاب Force Quit، در پنجره باز شده اجرای برنامه را متوقف می‌کنند اما شما، همانند کاربران حرفه‌ای از کلیدهای میانبر زیر استفاده کنید:

Option + Shift + Command + ESC

۴- بزرگ‌نمایی (Zoom In) و کوچک‌نمایی (Zoom Out) صفحه‌نمایش

این میانبر، از بقیه سریع‌تر است. هرگاه قصد داشتید نگاهی بهتری به دستکاپ خود داشته باشید پس از نگه داشتن کلید Control از کلیدهای جهت‌نمای بالا و پایین استفاده کنید.

۵- اسکرین‌شات از صفحه‌نمایش مک

تهیه اسکرین‌شات از جمله کارهایی است ممکن است برای هر کاربری لازم شود. بعضی به فراخور کار خود، هر روز با آن سروکار دارند و بعضی ممکن است هر چند وقت یکبار. میانبرهای تهیه اسکرین‌شات در مک تنوع زیادی دارند.

اسکرین‌شات صفحه

Command + Shift + 3

اسکرین‌شات صفحه و کپی در کلیپ‌بورد

Command + Shift + Control + 3

اسکرین‌شات قسمتی از صفحه با اندازه دلخواه

Command + Shift + 4

اسکرین‌شات از قسمت مرکزی صفحه‌نمایش

Command + Shift + 4 + Option

اسکرین‌شات قسمتی از پنجره با اندازه دلخواه و کپی در کلیپ‌بورد

Command + Shift + Control + 4

اسکرین‌شات از یک پنجره دلخواه

Command + Shift + 4 + Spacebar

این هم از ۵ میانبر کاربردی مک. امیدواریم این ترفند برای شما سودمند باشد. اگر میانبرهای کاربردی دیگری می‌شناسید، آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات