چگونه در تماس‌ تصویری بهتر به‌ نظر برسیم

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
برای اینکه در تماس‌ ویدیویی ظاهر بهتری داشته باشیم، تلاش زیادی نیاز نیست. فرقی ندارد از کدام اپ برای تماس تصویری استفاده می‌کنیم، با رعایت چند نکته ساده می‌توانیم به بهترین شکل درمقابل دوربین ظاهر شویم.
تبلیغات

طی دو سال اخیر تعاملات حرفه‌ای و شخصی بیشتری ازطریق برنامه‌های تماس تصویری مانند Zoom، اسکایپ و فیس‌تایم در حال انجام است و به نظر نمی‌رسد استفاده گسترده از اپ‌های تماس ویدیویی به‌زودی‌ به پایان برسد. همان‌طور که مهم است در جلسه‌ها و ملاقات حضوری ظاهر مناسبی داشته باشیم و خوب به نظر برسیم، باید در تماس‌ ویدیویی نیز در بهترین شکل خود ظاهر شویم. در این مقاله با آموزش نورپردازی، کار با وبکم و بررسی سرعت اینترنت، شما را برای یک جلسه آنلاین موفقیت‌آمیز آماده می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.

کشف بهترین نورپردازی

در یک استودیوی پخش حرفه‌ای، دوربین‌ها نیستند که باعث زیباتر دیده شدن افراد می‌شوند، بلکه این امر به واسطه نورپردازی درست میسر می‌شود. مهم نیست تولیدکنندگان چقدر هزینه صرف لنزهای گران‌قیمت کنند؛ اگر نور مناسب نباشد، نتیجه دلخواه نخواهد بود.

اهمیت نورپردازی تنها در مورد استودیوهای بزرگ صادق نیست و در خانه نیز این موضوع اهمیت خود را حفظ می‌کند. می‌توانید برای تماس‌های ویدیویی مکانی در خانه انتخاب کنید که از نور مناسبی برخوردار باشد. همواره باید از نوری که از بالای سر می‌تابد اجتناب کنید؛ زیرا این نور سایه‌روشن‌های عجیبی روی صورت به وجود می‌آورد و تعادل کلی نورپردازی را از بین می‌برد. سعی کنید هنگام تماس ویدیویی زیر لوستر اتاق قرار نگیرید. در تصویر زیر یک نمونه نورپردازی نامناسب را مشاهده می‌کنید:

کشف بهترین نورپردازی برای تماس تصویری

در این زمینه نورپردازی از پشت نیز مناسب نیست؛ زیرا روی یک پس‌زمینه بسیار روشن، شما تیره یا حتی ضد نور به نظر خواهید رسید. در این موقعیت روشن کردن چراغ جلوی صورت نیز کمک چندانی نخواهد کرد. در تصویر زیر نمونه‌ی نورپردازی از پشت را مشاهده می‌کنید:

کشف بهترین نورپردازی برای تماس تصویری

آنچه باید به دنبالش بگردید مکانی با نورپردازی متعادل و از جلوی صورت است. راحت‌ترین مکان با این شرایط، پنجره اتاق است. در تصویر زیر، شخص روبه‌روی پنجره قرار گرفته:

کشف بهترین نورپردازی برای تماس تصویری

یکی از بهترین ترفندهای عکاسی برای بهتر به نظر رسیدن در عکس‌ سلفی یا ارائه‌های حرفه‌ای، نشستن روبه‌روی بزرگ‌ترین و پرنورترین پنجره‌ی خانه است. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که به بهترین نورپردازی ممکن دست یافته‌اید.

تنظیم موقعیت دوربین

با توجه به موقعیت وبکم در لپ‌تاپ‌ معمولاً نمی‌توان به بهترین زاویه صورت دست یافت. برای اینکه بتوانید در بهترین زاویه ممکن قرار بگیرید، باید وبکم هم‌سطح چشم یا درست بالای چشم‌ها باشد. این زاویه‌ای است که دیگران شما را از آن می‌بینند؛ پس باید سعی کنید در یک تماس ویدیویی انتظار ناخودآگاه آن‌ها را برآورده کنید. در تصویر زیر دوربین کمی بالاتر از سطح چشم قرار دارد، در این حالت صورت به‌طور کامل مشخص خواهد بود و خط فک به‌خوبی دیده می‌شود:

سطح دوربین برای تماس تصویری

برای اینکه وبکم را مقابل چشمانتان قرار بدهید، می‌توانید به کمک چند کتاب ارتفاع لپ‌تاپ را بالاتر ببرید. در مورد دوربین گوشی نیز می‌توانید این کار را کنید و گوشی را به دیوار تکیه بدهید یا از یک سه‌پایه نگه‌دارنده گوشی استفاده کنید. اگر هنگام ویدیوکال به ماوس و کیبورد نیاز دارید، باید به فکر یک ماوس و کیبورد بی‌سیم باشید.

به دوربین نگاه کنید

ارتباط چشمی در ارائه‌ی آنلاین بسیار مهم است. متأسفانه در تماس‌های ویدیویی، برقراری تماس چشمی واقعی غیر ممکن است؛ اگر به چشمان شخص مقابل در روی صفحه نگاه کنید، به نظر می‌رسد که به پایین نگاه می‌کنید.

نگاه به دوربین برای تماس تصویری

حفظ مداوم تماس چشمی دشوار است؛ اما اگر در حال صحبت یا ارائه‌ی مطلب هستید باید این توهم را ایجاد کنید که گویی به مخاطبان خود نگاه می‌کنید؛ بنابراین تا جایی که ممکن است مستقیماً به وبکم نگاه کنید. انجام این کار با تمام مواردی که روی صفحه باعث ایجاد حواس‌پرتی می‌شوند، سخت است؛ اما رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند به شما کمک کند:

  • پنجره مربوط به نمایش خود را کوچک کنید یا ببندید تا از آن به‌عنوان آینه استفاده نکنید.
  • نور صفحه را کاهش بدهید تا نگاهتان به شخص خاصی نیفتد. تنها درصورتی‌که دیدن مخاطبانتان اجباری است از این کار خودداری کنید.

ارتباط اینترنتی خود را بررسی کنید

چت‌ ویدیویی به اتصال اینترنتی نسبتاً سریع و پایدار نیاز دارد. مهم نیست در وبکم خود چقدر زیبا به نظر می‌رسید، اگر اتصال اینترنتتان مناسب نباشد، تصویر بسیار بی‌کیفیتی برای مخاطب ارسال خواهد شد.

زوم، اسکایپ، فیس‌تایم و سایر برنامه‌های تماس تصویری به‌صورت پویا کیفیت ویدیویی که ارسال و دریافت می‌کنید، تنظیم می‌کنند تا ارتباط برقرار شود. این بدان معنا است که حتی اگر ارتباط کندی داشته باشید، بازهم قادر به اتصال خواهید بود؛ اما تصویرتان خوب به نظر نخواهد رسید.

سرعت اتصال اینترنت برای تماس تصویری

حداقل سیستم مورد نیاز زوم برای برقراری تماس ویدیویی شفاف در ادامه آورده شده است. پیش از برقراری تماس از این موارد اطمینان حاصل کنید.

برای تماس‌های تک‌به‌تک: ۱٫۸ مگابیت‌ بر ثانیه آپلود/دانلود برای ارسال و دریافت فیلم 1080p HD

برای تماس‌های گروهی: ۲٫۵ مگابیت‌ بر ثانیه آپلود/دانلود برای دریافت ویدیوی 1080p HD و ۳ مگابیت‌ بر ثانیه آپلود/دانلود برای ارسال فیلم 1080p HD لازم است.

برای بررسی سرعت اتصال به اینترنت، به وب‌سایت Speedtest مراجعه کنید. اگر سرعت اتصالتان کمتر از ۳ مگابیت‌ بر ثانیه بود، نمی‌توانید ویدیویی با کیفیت بالا ارسال کنید. حتی اگر اتصال شما ۳٫۵ یا ۴ مگابیت‌ بر ثانیه باشد، احتمالاً هنگام تماس سرعت آن‌قدر پایین خواهد آمد که برایتان مشکل ایجاد کند.

از بهترین دوربین خود استفاده کنید

دوربین در تماس تصویری

وبکم بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به‌خصوص در مقایسه با دوربین‌ جلویی گوشی‌های جدید کیفیت متوسطی دارد. برای مثال دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth در آیفون ۱۱ از دوربین 720p FaceTime در مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی بسیار بهتر است. اگر از آیفون به‌عنوان وبکم استفاده کنید، به‌طور حتم نتیجه از وبکم مک‌‎بوک بهتر خواهد بود.

البته استفاده از لپ‌تاپ برای تماس‌های حرفه‌ای، گزینه ساده‌تری است؛ اما می‌توانید تلفن هوشمند خود را در سطح چشم قرار بدهید و از آن به‌عنوان وبکم لپ‌تاپ استفاده کنید. با این کار نه‌تنها در تماستان ظاهر بهتری خواهید داشت، بلکه در صورت لزوم می‌توانید از لپ‌تاپ‌ استفاده کنید.

اگر واقعاً می‌خواهید ظاهری باورنکردنی داشته باشید و دوربین DSLR دارید، می‌توانید از آن به‌عنوان وبکم استفاده کنید! این کار به کمی زمان نیاز دارد و تمام دوربین‌ها قادر به انجام آن نیستند؛ اما نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود.

در تماس ویدیویی بعدی خود اتصال اینترنت و وضعیت نور را بررسی کنید، بهترین دوربینتان را هم‌سطح چشم قرار بدهید و مطمئن شوید که به آن نگاه می‌کنید. تجربه‌ یا دانش خود در بهبود کیفیت تماس تصویری را با سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات