فعال‌سازی ویژگی Do Not Track در گوگل کروم

پنج‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
همان‌گونه که در روزهای گذشته به اطلاع شما رسید، نسخه ۲۳ مرورگر گوگل کروم عرضه شده است. این مرورگر در کنار بهبود‌های مختلف از چند ویژگی جدید نیز پشتیبانی می‌کند. از جمله امکان Do Not Track، که به کمک آن، مرورگر به وب‌سایت‌ها اجازه نمی‌دهد رفتار‌های کاربران را تحت نظر داشته باشد. برای آشنایی با این ویژگی و روش فعالسازی آن، در ادامه مقاله با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری از وب‌سایت‌ها، هنگام بازدید شما از آن‌ها، اطلاعات مختلفی درباره شما جمع‌آوری می‌کنند. این اطلاعات برای نمایش تبلیغات مرتبط با علاقه‌مندی‌های شما یا شناسایی محتوای مورد نظر شما به کار گرفته می‌شود. برای کمک به حفظ حریم خصوصی شما در فضای اینترنت، گوگل کروم، ویژگی تازه‌ای را به نسخه جدید خود اضافه کرده است، ویژگی Do Not Track.

مقاله‌های مرتبط:

    باید به این نکته توجه داشت که این ویژگی برای وب‌سایت‌هایی که درخواست Do Not Track کاربر را نادیده می‌گیرند، مفید نخواهد بود اما به هر حال یک قدم مؤثر و مفید در جهت حفظ اطلاعات خصوصی شما در فضای سایبری محسوب می‌شود. به مطالعه این متن ادامه دهید تا با روش فعال‌سازی این ویژگی آشنا شوید.

    گام اول:

    روی منوی کشویی گوشه سمت راست و بالای نوار ابزار (Toolbar)کلیک و گزینه Settings را انتخاب کنید.

    chrome-do-not-track-1

    گام دوم:

    در پایین صفحه باز شده، روی گزینه ...Show Advanced Settings کلیک کنید.

    chrome-do-not-track-2

    گام سوم:

    حالا در پنجره باز شده و در قسمت Privacy، چک باکس Send a 'Do Not Track' request with your browsing traffic را فعال کنید. پس از آن هشداری نمایش داده می‌شود که به معرفی این ویژگی می‌پردازد. روی OK کلیک کنید.

    chrome-do-not-track-3

    تمام! از این به بعد در وب‌گردی‌های شما، درخواست عدم ردگیری نیز به وب‌سرورها ارسال می‌شود.

    chrome-do-not-track-4

    آیا شما از این ویژگی استفاده خواهید کرد یا ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌ها با جمع‌آوری اطلاعات وبگردی‌تان محتوا را هماهنگ با سلیقه شما ارائه دهند؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات