دسترسی راه‌دور به فایل‌های رایانه شخصی به کمک اسکای‌درایو

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر از کاربران سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری هستید، حتماً با اسکای‌داریو (Sky Drive) آشنا هستید. سرویسی از مایکروسافت که به شما امکان ذخیره فایل‌ها برروی فضای اینترنت را میسر نموده و دسترسی به آنها را از طریق هر ابزار متصل به اینترنت فراهم می‌کند. جالب است بدانید قابلیت‌های اسکای درایو تنها به ذخیره سازی و دسترسی فایل‌ها محدود نمی‌شود، در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم چطور به فایل‌های رایانه خود از راه دور و از طریق اسکای‌درایو دسترسی داشته باشید.
تبلیغات

 فضای ذخیره‌سازی ابری، قطعاً یکی از بهترین روش‌های دسترسی به فایل‌ها، بدون نیاز به جابه‌جایی فیزیکی آن‌ها است. علاوه بر این فایل‌های کاربر به آسانی با تمامی پلت‌فرم‌های موجود سازگار و همگام‌ هستند. هنگامی که نام اسکای‌داریو به این مسأله کشیده می‌شود، امکان ویرایش فایل‌ها، به کمک نرم‌افزار آفیس نیز برای شما فراهم است.

اما، تصویر کنید درحالی‌که امکان دسترسی به رایانه شخصی برای شما فراهم نیست فراموش کرده باشید یکی از فایل‌های ضروری و مهم خود را به اسکای‌داریو بفرستید (Push). در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در این صورت شما چاره‌ای جز بازگشت به محل کار یا منزل و دریافت فایل از رایانه شخصی خود ندارید.

Skydrive-Interface

اما این مسأله همیشه درست نیست، زیرا اسکای‌درایو، یک ویژگی فوق‌العاده در خود دارد که به شما امکان می‌دهد، از راه‌دور به فایل‌های خود در رایانه شخصی دسترسی داشته و آن‌ها را دریافت کنید، بدون نیاز به همگام‌سازی و بدون محدودیت در نوع فایل هدف.

در ادامه با روش استفاده از این ویژگی آشنا خواهیم شد. اما پیش از شروع می‌بایست به سه نکته مهم برای انجام این کار توجه نمود.

  • ۱- چون بخشی از این فرآیند از طریق وب‌سایت اسکای‌درایو انجام می‌شود، دسترسی به اینترنت برای انجام این کار ضروری است.
  • ۲- رایانه‌ای که قصد بازخوانی اطلاعات از آن را دارید، باید روشن بوده و در حساب کاربری شما در اسکای‌داریو معرفی شده باشد.
  • ۳- مطمئن شوید پالیسی‌های مربوط به اشتراک‌گذاری (Group Policy) فایل‌ها در ویندوز، برای این‌کار تنظیم شده‌ باشند تا مانع دریافت و ارسال فایل‌ها نشوند.

گام اول: به حساب کاربری خود در اوت‌لوک وارد شوید و وارد بخش اسکای‌داریو شوید و یا مستقیماً وارد وب‌سایت SkyDrive.com شوید.

گام دوم: در قسمت سمت چپ، و در کامپیوتر، لیست رایانه‌هایی که به این حساب کاربری متصل شده و فعال هستند نمایش داده می‌شوند. رایانه‌ای که می‌خواهد فایل‌ها را از آن دریافت کنید، انتخاب کنید.

SyyDrive-PC-Select

گام سوم: پس انتخاب رایانه، به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شوید که نکات امنیتی را توضیح می‌دهد. بر روی لینک Sign in with a security code کلیک کنید. (تصویر زیر)

Sign-In-Security-Code

گام چهارم: با کلیک برروی این گزینه، یک کد امنیتی به آدرس ایمیل‌ دوم شما (ایمیل‌ آدرس پشتیبانی که در زمان ساخت اکانت خود وارد نموده بودید) ارسال می‌شود. آن‌ را کپی کرده و مشابه تصویر زیر در جعبه متن نمایش داده شده وارد کنید و در پایان بر روی Submit کلیک کنید:

Submit-Security-Code

گام پنجم: در صورتی که کد امنیتی وارد شده صحیح باشد، اسکای‌داریو فولدرها و فایل‌های رایانه مرجع را به شما نشان خواهد داد (کتابخانه، داریوها و... ).

گام ششم: حال، کافی است فایل مورد نظر خود را بیابید. سپس بر روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه مورد نظر خود (Download و یا Upload to SkyDrive) را انتخاب کنید. احتمالاً  تفاوت این دو گزینه برای شما مشخص است. به کمک گزینه Download فایل شما در رایانه فعلی کپی خواهد شد و با گزینه Upload to SkyDrive فایل در حساب‌کاربری اسکای‌داریو شما قرار خواهد گرفت.

Fetch-SkyDrive-Files

نکته: از این روش شما قادر به دریافت فایل‌های ویندوز از طریق مک نیز هستید اما نمی‌توانید فایل‌های مک را دریافت کنید.

آیا شما از کاربران سرویس اسکای‌داریو هستید؟ نظر شما درباره این ویژگی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات