چگونه با اپلیکیشن Your Phone گوشی اندروید را به رایانه ویندوز 10‌ متصل کنیم؟

یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اپلیکیشن Your Phone ویندوز 10 ابزاری برای ایجاد ارتباط بی‌سیم بین کامپیوتر ویندوز و گوشی‌های اندرویدی به‌منظور نمایش تصاویر گوشی روی کامپیوتر و انتقال آن‌ها و نیز خواندن پیامک‌ها در کامپیوتر است.
تبلیغات

به‌تازگی، مایکروسافت اپلیکیشنی به‌نام Your Phone عرضه کرده که به‌وسیله‌ی آن می‌توان بین ویندوز 10 و گوشی‌‌های اندرویدی ارتباط بی‌سیم برقرار کرد و از آن برای انجام فعالیت‌هایی مانند نمایش تصاویر گوشی و ارسال پیام‌های متنی به کامپیوتر و دریافت این پیام‌ها از آن استفاده کرد. زمانی کاربران ویندوز‌فون می‌توانستند با استفاده از ویژگی کانتینیوم (Continuum) از گوشی خود مانند کامپیوتر استفاده کنند. این دسته از کاربران با بهره‌بردن از این ویژگی، می‌توانستند پس از اتصال گوشی خود به نمایشگر خارجی، دو اپلیکیشن را هم‌زمان اجرا کنند و از یکی از آن‌ها در نمایشگر خارجی و از دیگری در نمایشگر گوشی خود استفاده کنند.

اپلیکیشن ویندوز Your Phone می‌تواند امکان استفاده از سایر اپلیکیشن‌های مایکروسافت روی گوشی ازطریق سایدبار (نوار افقی) زیر گوشی را فراهم کند. این سایدبار کاربران را برای دانلود اپلیکیشن‌های مختلف مایکروسافت تشویق می‌کند. سایدبار بخش‌هایی ازاین‌دست را شامل می‌شود: اپلیکیشن صفحه‌کلید هوشمند سوئیفت‌کی (Swiftkey) و مایکروسافت نیوز (Microsoft News) برای اطلاع از اخبار و رویدادهای تازه‌ی جهان و سایر اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر مثل مایکروسافت هایپرلپس موبایل (Microsoft Hyperlapse Mobile) به‌منظور ساخت ویدئوهای تایم‌لپس باکیفیت و اپلیکیشن وردامنت (Wordament) یکی از اپلیکیشن‌های سرگرم‌گننده‌ی بازی با کلمات.

آموزش استفاده از اپلیکیشن Your Phone

برای استفاده از Your Phone باید از به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز 10 استفاده کنید که این اپلیکیشن را نیز در خود جای داده است. شایان ذکر است Your Phone هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی نصب می‌شود. البته درحال‌حاضر، تنها نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن عرضه شده که Your Phone Companion نام دارد و می‌توانید آن را از فروشگاه گوگل‌پلی دریافت کنید. برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر و موبایل، هر دو دستگاه باید به یک شبکه‌ی وای‌فای و ازطریق بلوتوث نیز به یکدیگر وصل شوند.

اپلیکیشن Your Phone

محیط اپلیکیشن

برای استفاده از Your Phone باید از به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز 10 استفاده کنید

اپلیکیشن در ویندوز باید سریع اجرا شود. زمانی‌که نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن موجود در به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ نصب می‌شود، میان‌بر آن نمایش داده می‌شود و به‌نظر می‌رسد در نسخه‌ی نهایی نیز این‌چنین خواهد بود.

نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن را هم می‌توان از فروشگاه گوگل‌پلی دریافت کرد و هم می‌توان با واردکردن شماره‌ی همراه در نسخه‌ی دسکتاپ و دریافت پیامک حاوی لینک دانلود اپلیکیشن از مایکروسافت، آن را دریافت و نصب کرد.

اپلیکیشن Your Phone

متأسفانه ظاهرا نسخه iOS اپلیکیشن عرضه نمی‌شود؛ زیرا طبق گفته‌ی سازندگان اپلیکیشن، در  این سیستم‌عامل فقط ارسال آدرس‌ صفحات وب (URLها) امکان‌پذیر است. البته، مایکروسافت اپلیکیشنی به‌نام Photos Companion App برای iOS عرضه کرده که امکان ارسال تصویر از دستگاه‌های دارای این سیستم‌عامل را به ویندوز ممکن می‌سازد.

توجه کنید نسخه‌ی موجود اپلیکیشن Your Phone Companion موجود در گوگل‌پلی با نسخه‌ی موجود در به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز 10 متفاوت است. گفتنی است این اپلیکیشن عملکرد چندان مطلوبی هم ندارد.

درحقیقت، می‌توان گفت Your Phone کار خاصی انجام نمی‌دهد و فقط پل ارتباطی بین کامپیوتر و گوشی است و نصب برخی از اپلیکیشن‌های دیگر مایکروسافت را نیز به کاربر پیشنهاد می‌دهد. اگر اپلیکیشن نصب‌شده روی کامپیوتر و گوشی با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، مطمئن شوید هر دو دستگاه به یک شبکه‌ی وای‌فای و ازطریق بلوتوث به یکدیگر متصل شده‌اند.

اپلیکیشن Your Phone

وقتی اپلیکیشن کامپیوتر و گوشی به‌درستی با یکدیگر همگام‌سازی (Sync) نمی‌شوند، مشکل از بلوتوث است. البته، گاهی اوقات خود اپلیکیشن هم درست عمل نمی‌کند.

استفاده از اپلیکیشن در گوشی

اپلیکیشن Your Phone در ویندوز دو کار بسیار ساده انجام می‌دهد: ۱. برای نگه‌داری از پیام‌های متنی و تصاویر بخشی به‌نام Messages ایجاد می‌کند. درضمن، امکان نوشتن پیام‌ها یا پاسخ به آن‌ها با استفاده از صفحه‌کلید کامپیوتر نیز امکان‌پذیر است؛ ۲. بلافاصله پس از گرفتن تصاویر با دوربین، به‌منظور ویرایش یا استفاده از آن‌ها دسترسی سریع برای کاربر فراهم می‌کند.

استفاده از Your Phone برای ارسال پیام‌ها بسیار ساده است. برای ارسال پیام فقط باید مخاطب مدنظر را انتخاب کنید. درضمن، می‌توانید به پیام مخاطبان خود نیز ‌به‌راحتی جواب دهید. البته، مشکل کوچکی درباره‌ی این موضوع وجود دارد: با وجود اینکه اپلیکیشن می‌تواند مخاطبان گوشی را به کامپیوتر انتقال دهد، نمی‌تواند بفهمد چگونه گوگل گوشی تلفن‌همراه با قابلیت ارسال اس‌ام‌اس را از گوشی ثابت تشخیص می‌دهد. به‌عبارت‌ِدیگر، وقتی می‌خواهید پیام متنی ارسال کنید باید کاملا مطمئن شوید که شماره‌ی مدنظرتان صحیح است.

اپلیکیشن Your Phone

متأسفانه Your Phone فقط می‌تواند متن را ارسال کند و امکان ارسال تصویر یا فایل گیف با آن وجود ندارد. در‌صورتی‌که اپلیکیشن پیامی را دریافت کند که قسمتی از آن را نتواند تشخیص دهد و رمزگشایی کند، پروتکل Rich Communication Services یا RCS که با نام joyn نیز شناخته می‌شود و درحقیقت، پلتفرم ارتباطی جامعی است، در Your Phone پشتیبانی نمی‌شود. شاید به‌همین‌دلیل نیز بخش Messages علاوه‌بر نسخه‌ی آزمایشی در نسخه‌ی اصلی نیز وجود خواهد داشت. این پلتفرم درواقع جایگزینی برای سرویس اس‌ام‌اس است که اپراتورهای تلفن‌همراه از آن استفاده می‌کنند و ارائه‌ی خدماتی همچون انتقال مخاطبان و استفاده از عکس و فیلم در پیام، ازطریق آن امکان‌پذیر می‌شود.

بخش تصاویر در اپلیکیشن ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد. البته باگ‌ها و مشکلاتی نیز در این بخش دیده می‌شود. یکی از این مشکلات این است که حتی وقتی کامپیوتر و گوشی ازطریق بلوتوث و شبکه‌‌ی وای‌فای به یکدیگر متصل هستند و گوشی قفل نیست، دو دستگاه در همگام‌سازی دچار مشکل می‌شوند. البته، مایکروسافت اعلام نکرده برای استفاده از بخش تصاویر، هر سه مورد ذکرشده باید رعایت شود. درضمن، ممکن است اگر کار اشتباهی انجام دهید، Your Phone تصور کند کامپیوتر و گوشی به یکدیگر متصل نیستند.

در بخش تصاویر Your Phone، تا ۲۵ تصویر و اسکرین‌شات ثبت‌شده‌ی گوشی به‌صورت کوچک‌شده و مربعی درکنار یکدیگر قرار می‌گیرند. با راست کلیک روی تصاویر می‌توانید آن‌ها را در کامپیوتر ذخیره کنید و با اندازه‌ی واقعی ببینید. با دوبار کلیک روی تصاویر هم اپلیکیشن تصویر (Photo App) ویندوز بازمی‌شود و می‌توانید ازطریق آن، تصاویر را به‌اشتراک بگذارید، آن‌ها را وایرایش کنید، با آن‌ها آلبوم عکس بسازید و چندین کار دیگر نیز انجام دهید.

بخش تصاویر اپلیکیشن Your Phone

به‌دلیل اینکه تصاویر موجود Your Phone در حافظه‌ی گوشی ذخیره نشده‌اند و نه هارد سیستم، چنانچه عکس را ویرایش کردید، باید آن را در سیستم خود یا حافظه‌ی دیگری ذخیره کنید. درضمن، به‌دلیل اینکه تصاویر روی هارد ذخیره نشده‌اند، تصاویر را عمدی یا سهوی نمی‌توانید پاک کنید و این گزینه غیرفعال شده است. در‌صورتی‌که می‌‌‌خواهید تصویر را حذف کنید، می‌توانید از اپلیکیشن ویندوز برای حذف آن استفاده کنید. درضمن، نمی‌توانید تصویری را در Your Phone به‌عنوان تصویر دلخواه نشانه‌دار کنید.

بخش تصاویر اپلیکیشن Your Phone

متأسفانه محدودیت‌های Your Phone باعث می‌شود به‌طور ناخواسته از چندین اپلیکیشن تصویر متفاوت استفاده کنید که در برخی از آن‌ها، تنها فایل‌های فقط خواندنی (Read Only) نمایش داده می‌شوند که هیچ کاری نمی‌توان روی آن‌ها انجام داد. البته، فایل‌های ویرایش‌شدنی نیز در میان این فایل‌ها دیده می‌شود.

آینده‌ی اپلیکیشن Your Phone

اپلیکیشن رایگان Dell Mobile Connect App جایگزین مناسبی برای Your Phone محسوب می‌‌شود. این اپلیکیشن زمانی فقط برای کامپیوترهای شرکت دل کاربردی بود؛ اما در‌حال‌حاضر، استفاده از آن در تمام کامپیوترهای ویندوزی و گوشی‌های اندرویدی ممکن است. طبق اطلاعات ارائه‌شده، Dell Mobile Connect app نیز می‌تواند مانند Your Phone برای برقراری تماس و ارسال اس‌ام‌اس ازطریق کامپیوتر استفاده شود؛ اما مانند اپلیکیشن ارائه‌شده‌ی مایکرو‌سافت، امکان مشاهده‌ی تصاویر گوشی در آن وجود ندارد.

اپلیکیشن Dell Mobile Connect App جایگزین مناسبی برای Your Phone است

بزرگ‌ترین مزیت Dell Mobile Connect App، امکان کنترل ازراه‌دور گوشی ازطریق آن است؛ بنابراین، به‌وسیله‌ی این اپلیکیشن می‌توان با اپلیکیشن‌های گوشی خود تعامل برقرار کرد. این اپلیکیشن می‌تواند صفحه‌نمایش گوشی را روی نمایشگر کامپیوتر میرور کند (نمایش عینی صفحه‌نمایش گوشی روی نمایشگر کامپیوتر) و هرآنچه روی صفحه‌نمایش گوشی می‌گذرد، با کمی تأخیر روی صفحه‌نمایش کامپیوتر نمایش داده می‌شود.

مایکروسافت در مراسم رونمایی سرفیس پرو 6 (Surface Pro 6) و سرفیس لپ‌تاپ 2 (Surface Laptop 2) اعلام کرد در آینده‌ای نزدیک، این ویژگی‌ها را به Your Phone نیز اضافه خواهد کرد. قطعا پشتیبانی از تماس تلفنی و کنترل از‌راه‌دور گوشی با فناوری میرورینگ در اپلیکیشن مایکروسافت، مزیت بسیار خوبی برای این اپلیکیشن خواهد بود؛ بنابراین، احتمالا Your Phone این هدف بزرگ مایکروسافت را محقق خواهد کرد: استفاده از گوشی بدون دست‌زدن به آن.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات