چطور میانبرهای صفحه کلید مجموعه آفیس را در زمان کار روی اسناد یاد بگیریم

یک‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
استفاده از میان‌بر یا شورت‌کات می‌تواند انجام سریع‌تر کارها را میسر کند پس بیایید چند میان‌بر مجموعه‌ی آفیس را یاد بگیریم.
تبلیغات

بسیاری از ما ساعات زیادی از وقت خود را صرف ویرایش و یا تولید اسناد مختلف در مجموعه نرم‌افزاری آفیس می‌کنیم. احتمالا خیلی از شما تجربه کار با برنامه‌های نظیر Word، Excel، powerpoint و Outlook را در مقاطع زمانی مختلف داشته‌اید و کم و بیش با آنها آشنایی دارید. ولی یکی از نکاتی که در استفاده از این مجموعه اهمیت دارد، صرفه جویی در زمان و انجام سریع امور است. در این مقاله قرار است با برنامه Key Rocket که میانبرهای برنامه‌های مختلف آفیس را به راحتی آموزش می‌دهد، آشنا شویم.

بر اساس تجربه‌ای که داشته‌ام آنچه که می‌تواند بهره‌وری و بازده را در استفاده از Office افزایش دهد، استفاده صحیح‌ و به‌جا از میانبرهای صفحه‌کلید و در عوض وابستگی کمتر به ماوس است. بسیاری از کاربران، از پتانسیل نهفته در استفاده از میانبرها در افزایش بازدهی بی‌اطلاعند و ما تصمیم داریم در این مقاله آگاهی لازم در این زمینه را تا حد امکان ایجاد کنیم.

اینجا است که برنامه‌ای مثل Key Rocket می‌تواند بسیار مفید واقع شود. Key Rocket نرم‌افزاری است که می‌تواند تعداد بسیار زیادی از میانبرهای ساده و ترکیبی را در خودش به منظور استفاده در مجموعه آفیس حفظ کند و آن‌ها را به شما آموزش دهد. شما می‌توانید در زمان‌های آزاد خود برنامه را اجرا کرده و به آموختن میانبرها بپردازید. اما بخش جالب برنامه آن است که درست در زمانی که شما در حال کار با اسناد خود هستید، Key Rocket از طریق راهنماهای تصویری جالب و خودآموزهای به موقع، میانبرهای مفید را به شما آموزش می‌دهد.

لینک دانلود نرم‌افزار مجانی Key Rocket

استفاده از Key Rocket برای یادگیری میانبرهای مفید

زمانی که برنامه را نصب می‌کنید متوجه اتفاق خاصی نمی‌شوید زیرا آیکون برنامه بی‌ سر و صدا در system tray (گوشه سمت راست پایین صفحه در کنار ساعت ) ویندوز جای می‌گیرد. البته بعد از اتمام نصب صفحه معرفی برنامه ظاهر می‌شود.

با چندین بار کلیک بر روی گزینه Next به صفحه چهار می‌رسیم که باید در این صفحه نسخه برنامه را انتخاب کنیم. استفاده شخصی (personal) رایگان خواهد بود ولی برای استفاده تجاری (Business) از برنامه باید هزینه پرداخت کنید.

خوشبختانه نصب برنامه نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی ندارد و در عین سادگی به خوبی انجام می‌پذیرد. حالا باید منتظر باشید تا هنگام کار با هر یک از برنامه‌های مجموعه آفیس، راهنمایی‌های Key Rocket به سراغ شما بیاید تا میانبرهای مفید را به شما آموزش دهند. یکی از مثال‌های استفاده از این برنامه در شکل پایین مشخص شده است، زمانی که من در حال کار با Word بودم، راهنمایی از برنامه در صفحه ظاهر شد تا چینش به چپ پاراگراف را با میانبر Ctrl+L به من آموزش دهد.

launcher 2

اجرای برنامه

همانگونه که گفته شد یکی دیگر از راه‌های آموختن میانبرهای این برنامه، بازکردن آن و مرور میانبرها است. بدین منظور با رفتن به قسمت system tray و کلیک بر روی آیکان برنامه و سپس انتخاب گزینه Shortcut Browser می‌توانید به مجموعه میانبرها دسترسی پیدا کنید. البته برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید از ترکیب Windows key + K نیز استفاده کنید.

Shortcut-Browser

در رابط کاربری برنامه می‌توانید یکی از چهار برنامه Word، Excel، powerpoint و Outlook را انتخاب کرده تا لیست کلید‌های میانبر نمایش داده شوند.

برای تغییر در تنظیمات مربوط به هشدار و راهنمایی‌ها در هنگام کار با مجموعه آفیس می‌توانید مسیر Settings -> Options را دنبال کرده و گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می‌توانید تنظیمات مربوط به هشدار و راهنمایی‌ها را در سه حالت روشن، خاموش و اتوماتیک تنظیم نمایید که این کار باعث می‌شود، تغییرات در تمامی میانبرها اعمال شوند.

یکی دیگر از امکانات جالبی که در این برنامه وجود دارد، ویژگی Global Statistics است که با کلیک بر روی آیکن کره در سمت چپ بالای رابط کاربری پدیدار می‌شود. این ویژگی با زیرنظر گرفتن برنامه‌هایی که در حال کار با آن‌‌ها هستید، گزارشی از تعداد دفعاتی که شما از کلیک موس استفاده کرده‌اید یا از میانبر بهره‌ برده‌اید را ارایه می‌کند.

همچنین برای آنکه بتوانید از میزان پیشرفت خود در استفاده از میانبرهای صفحه کلید آگاه شوید، امتیازی را برای استفاده درست شما از میانبرها در نظر می‌گیرد. البته با پیشرفت شما در استفاده بیشتر میانبرها، درجه‌های متفاوت از جمله درجه استادی به شما اهدا می‌کند.

اگر تصمیم گرفته‌اید که برای افزایش بازده کاریتان در استفاده از مجموعه Office از این برنامه استفاده کنید، تجربه‌‌های خود را با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید. همچنین اگر از برنامه‌های مشابه دیگری نیز استفاده می‌کنید آن را به دوستانتان در بخش نظرات معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات