چطور به آسانی متن اشعار (Lyric) موسیقی دلخواه خود را همزمان با پخش آنها و از طریق میدیاپلیر‌های مختلف بیابیم

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
وقتی آهنگ‌های خارجی را با هدف یادگیری زبانی خارجی گوش می‌دهیم، مایلیم تا درکنار آن به متن اشعار (Lyric) نیز دسترسی داشته باشیم. خوشبختانه امروزه با وجود موتورهای جستجوگر مخصوص فایل‌های صوتی و ابزارهای افزودنی متعدد این کار دشوار نیز به‌سادگی آب خوردن شده است. اما این پرسش همچنان باقی است که چرا در بین این همه برنامه پخش فایل‌های صوتی و تصویری، همگی فاقد ابزاری داخلی برای این مهم هستند و همچنان باید به برنامه‌های افزودنی ثالث رجوع یا جست‌وجو در گوگل تکیه کرد. در ادامه افزونه‌ای را معرفی می‌کنیم که این مورد را حل کرده و در محیط پخش‌کننده موسیقی، متن اشعار آهنگ را نیز نمایش می‌دهد.
تبلیغات

LyricsSeeker برنامه‌ای افزودنی است که قادر به یافتن متن اشعار موسیقی دلخواه شما و نمایش آن درکنار محیط برنامه پخش‌کننده صوتی‌تان است. این افزودنی کم حجم 578 کیلوبایتی به خوبی با برنامه‌هایی چون iTunes، Winamp نسخه 5 و بالاتر، و مدیا پلیر ویندوز 9 و بعدتر کار می‌کند؛ و می‌توان آن را روی سیستم‌عامل ویندوز یا مک OS X به خوبی نصب کرد. البته به یاد داشته باشید که پس از نصب نیازمند اتصال اینترنتی در زمان پخش فایل‌های صوتی هستید.

اما این افزودنی چگونه کار می‌کند؟ LyricsSeeker قادر است متن اشعار فایل‌های صوتی را در بانک اطلاعاتی MetroLyrics که حاوی بیش از 1,000,000 ترانه و 20,000 خواننده است را بکاود و زمانی‌که فایل متنی مربوطه یافت شود، یک پیغام را درکنار ساعت ویندوز به‌صورت کادر اطلاع‌رسانی بادکنکی نمایش دهد. آنگاه برای گشودن متن کامل اشعار کافی است روی این کادر کلیک کرده و آن‌ها را در محیط مرورگر ملاحظه فرمایید.

از طرف دیگر برای تغییر تنظیمات برنامه می‌توانید در قسمتی که ساعت ویندوز قرار گرفته (System tray) دو بار کلیک زده و به قسمت تنظیمات رجوع کنید. اگر تعیین کنید که کادر اطلاع‌رسانی بادکنکی نمایش داده نشود، در عوض آیکن برنامه تغییر رنگ دهد که نشانگر یافتن متن ترانه مدنظر خواهد بود.

lyricsseeker01

با وجودی که می‌توان مستقیما به سایت MetroLyrics رفته و ترانه‌های درخواستی مان را برای یافتن متن اشعار بکاویم، برنامه LyricsSeeker این کار را به‌صورت خودکار برایمان انجام می‌دهد. پس اگر ملاحظه متن ترانه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی شما است، برنامه فوق موردی است که حتما باید روی سیستم خود نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات